اپوزیسیون باید حول محور آزادی و عدالت متحد شود

سرویس ترکیه - مدحت سنجر از احزاب اپوزیسیون ترکیه خواست تا حول محور دموکراسی، عدالت و  آزادی متحد شوند.

به گزارش کردپرس، پس از جدایی مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه از ائتلاف ملت، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی بر هدف HDP برای ایحاد اتحاد بین آحاد مختلف مردم برای نیل به جامعه ای تکثرگرا تأکید کرد و از همه احزاب اپوزیسیون ترکیه خواست حول محور دموکراسی، عدالت و آزادی متحد شوند.

بنا بر گزارش پایگاه رسمی HDP، پس از جدایی مرال آکشنر از ائتلاف اپوزیسیون ششگانه، اعضای شورای مرکزی تصمیم گیری HDP نشستی فوق العاده برگزار کردند. سنجر پی از پایان این نشست با شرکت در یک کنفرانس خبری تمرکز کاری این حزب را در وهله اول بر موضوع رسیدگی به مشکلات زلزله زده ها و سپس انتخابات اعلام کرد.

او بدون ذکر نامی از اپوزیسیون گفت: «هدف اولیه HDP در انتخابات آتی برآورده کردن خواست ها و نیازهای مردم ترکیه در جهت تحقق دموکراسی، برابری، عدالت، آزادی و صلح است. ما با تفاهم کاری می کنیم که به نفع همه 85 میلیون نفر باشد.»

سنجر در این سخنان چند بار بر تلاش حزب متبوعش برای ایجاد وحدت بین آحاد مردم ترکیه تأکید کرد.

او با یادآوری انتشار سند 11 ماده ای HDP که در 27 سپتامبر 2021 از سوی این حزب منتشر شد، بر پایبندی این حزب بر اصول مندرج در این سند در انتخابات آتی تأکید کرد.

رئیس مشترک عرب زبان HDP راه ساختن آینده ای دموکراتیک را در گرو «پایان دادن به بحران های متعدد ناشی از سیاست های ضد تکثرگرایانه» دانست.

سنجر از همه احزاب اپوزیسیون و فعالان سیاسی ترکیه خواستار اتحاد حول محور دموکراسی، عدالت و آزادی شد.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره نظر ائتلاف کار و آزادی درباره نامزدی کمال قلیجدار اوغلو رهبر CHP در انتخابات آتی گفت: «ما تحولات را دنبال و با کمک همه اعضای هیأت های خود در این ائتلاف موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

سنجر به پرسش دیگری در زمینه جدایی آکشنر از ائتلاف اپوزیسیون پاسخ نداد و گفت که رایزنی ها درباره این موضوع همچنان ادامه دارد.

کد خبر 43558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha