چگونه می خواهید رأی دهندگان HDP را به حمایت از ائتلاف ملت راضی کنید؟/ما کردها حقوق و مطالباتی داریم

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش در واکنش به اظهارات مرال آکشنر برای او نامه نوشت و از او پرسید که چگونه می خواهد رأی دهندگان کرد و HDP را به رأی دادن به ائتلاف ملت قانع کند.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در نامه ای سرگشاده به مرال آکشنر رهبر حزب خوب، به عنوان یک رأی دهنده HDP از او پرسید که چگونه می خواهد رأی کُردها را به دست بیاورد.

دمیرتاش در این نامه که در صفحات رسمی او در فضای مجازی منتشر شده است، با بیان این که آکشنر به همراه دیگر اعضای اپوزیسیون ششگانه مسئولیت بسیار خطیری را بر عهده گرفته است، برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

او افزود که به جز آکشنر 5 رهبر دیگر اپوزیسیون ششگانه از آحاد مردم از جمله رأی دهندگان به HDP برای پیوستن به این ائتلاف به امید تحقق دموکراسی دعوت کرده اند.

دمیرتاش با بیان این که HDP نیز درست مانند حزب خوب مشروعیت و رأی خود را از مردم گرفته، نوشت: «اقبال مردم به HDP بیش از حزب خوب بود، به همین دلیل ما به عنوان سومین حزب ترکیه در مجلس حضور داریم. همچنین احتمالا شما هم از حضور ما در مجلس اطلاع دارید. نماینده ما نعمت اردوغموش گاهی مدیریت مجلس را نیز بر عهده دارد.»

او نوشت در حالی که عموم مردم طرفدار اتحاد برای نیل به پیروزی در این انتخابات تاریخی هستند، اظهارات و رویکردهای آکشنر را در قبال HDP درست نمی داند.

دمیرتاش در این نامه تصریح کرد که تنها در صورت حمایت رأی دهندگان HDP قلیجدار اوغلو می تواند رئیس جمهور شود و آکنشر هم معاون او باشد.

او از آکشنر پرسید: «به عنوان یک رأی دهنده HDP اگر شما رأی من را می خواهید جگونه می خواهید مرا قانع کنید؟ یادم هست که در انتخابات شهرداری ها این رأی HDP بود که شهرداران ائتلاف ملت را به پیروزی رساند. آن موقع نگفتید که رأی ما را نمی خواهید.
اگرچه HDP از شما وزارتخانه نخواسته بود، اما برخی از دوستان شما اعلام کردند که به HDP وزارتخانه نمی دهند و با این کار رأی دهندگان به HDP را رنجیده خاطر کردند. آیا وقت آن نرسیده است که دل رأی دهندگان HDP را به دست بیاورید؟»

دمیرتاش با اشاره به سخنان شب گذشته آکشنر مبنی بر این که HDP و خواست های آن جایی در میز اپوزیسیون ندارد، نوشت: «شما گفته اید که نمی توانید به HDP امتیاز بدهید و آن را بر سر میز اپوزیسیون بیاورید. آیا به نظر شما خواست های یک حزب برای دموکراتیزه شدن، امتیاز است؟»

او در ادامه با بیان این که نه HDP و نه رأی دهندگان آن به هیچ وجه زورگویی را نمی پذیرند، اعلام کرد که HDP تنها روش گفتگو را برای حل مدرن مسائل در عرصه سیاست درست می داند.

رهبر در بند HDP، در ادامه با بیان این که به ائتلاف اپوزیسیون ایمان دارد یک بار دیگر برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

سیاستمدار محبوب کرد در پایان خطاب به آکشنر جمله ای به زبان کردی نوشت: «آکشنر گرامی، آگاه باشید که ما کُرد هستیم. ما به عنوان کُرد برای خودمان هویت، زبان، فرهنگ، هنر و تاریخی داریم. ما نیز در مطالبه های خود صاحب حق هستیم. این را هرگز فراموش نکنید.»

کد خبر 43705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha