قلیچدار اوغلو: قطعاََ با مقامات HDP دیدار می کنم

سرویس ترکیه - کمال قلیجدار اوغلو رقیب اردوغان اعلام کرد که برای تحقق دموکراسی با رهبران HDP دیدار خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیجدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از احزاب ششگانه اپوزیسیون ترکیه، در سخنانی اعلام کرد که در راستای تحقق دموکراسی با مقامات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز دیدار خواهد کرد.

در پی بالا گرفتن بحث ها بر سر چانه زنی با HDP، قلیچدار اوغلو در گفتگو با خلق تی وی در پاسخ به این پرسش که آیا با مقامات HDP دیداری خواهد داشت یا نه، گفت: «من به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری که ادعا می کند می خواهد رئیس جمهور یک کشور 85 میلیون نفری باشد، البته که با HDP نیز دیدار خواهم کرد. دموکراسی ایجاب می کند که با رهبران همه احزاب دیدار داشته باشم.»

او افزود: «مگر دیدار با رهبران HDP چه مشکلی دارد؟ ما در مجلس ترکیه در کنار نمایندگان HDP کار می کنیم. گاهی تحت رهبری نماینده ارشد آنها فعالیت می کنیم. در کمیسیون ها با اعضای HDP کار مشترک می کنیم. دیدار و گفتگو با اعضای HDP امری بسیار طبیعی است. از نظر من باید با آحاد مختلف مردم در گروه های مختلف رابطه برقرار کرد. همیشه هم تلاش من بر اساس عملی کردن همین ایده بوده است، و به همین ترتیب هم ادامه خواهم داد.»

بر اساس برخی اخبار غیر رسمی قلیچدار اوغلو قرار است در تاریخ 14 ماه مارس، با رهبران HDP دیدار کند. پایگاه خبری بیرگون امروز در خبری نوشت در حالی که اعضای ارشد HDP قرار است در تاریخ 15 مارس نامزد مورد حمایت خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند، قلیچدار اوغلو یک روز قبل از آن با آنها دیدار خواهد داشت.

کد خبر 43746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha