مخاطب ما شخص قلیچدار اوغلو است نه CHP

سرویس ترکیه - رهبران HDP با قلیچدار اوغلو تنها به عنوان نامزد ریاست جمهوری مذاکره خواهند کرد نه به عنوان رهبر CHP.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) اعلام کرد که مخاطب این حزب شخص کمال قلیچدار اوغلو نامزد ریاست جمهوری از سوی اپوزیسیون ششگانه است، نه رسیدن به توافق با حزب جمهوری خواه خلق (CHP).

سنجر با شرکت در یک گفتگوی تصویری در پلتفرم Gain در پاسخ به این که آیا به عنوان رهبران HDP درخواستی از سوی CHP برای دیدار دریافت کرده اند یا نه، گفت: «ما هیچ درخواستی از سوی CHP دریافت نکردیم. همچنین اگر دیداری در کار باشد این دیدار با CHP نخواهد بود. ما با آقای قلیچدار اوغلو به عنوان نامزد ائتلاف ملت و تیم او دیدار و گفتگو خواهیم داشت. این دیدار به معنای مذاکره بین CHP و HDP نخواهد بود. به همین دلیل استفاده از عبارت مذاکره بین CHP و HDP درست نخواهد بود. آقای قلیچدار اوغلو از 6 مارس به این سو نامزد ائتلاف برای ریاست جمهوری است، بنابراین استفاده از عبارت مذاکره بین CHP و HDP تنها به ایجاد سوء تفاهمات دامن خواهد زد.»

سنجر با یادآوری سخنان قلیچدار اوغلو در جریان بحران در میز اپوزیسیون ششگانه که گفته بود «تغییر دولت کافی نیست، تغییر ذهنیت لازم است» گفت: «این همان چیزی است که ما از ابتدا گفته ایم. امروز استفاده از گفتمان و زبان حکومت در مورد HDP، کردها و مسئله کُرد معنایی جز حمایت از دولت فعلی ندارد. ما می گوییم وقتی از شر این دولت خلاص شدیم، دولت جدید باید چشم اندازی داشته باشد که راه را برای دموکراسی باز کند. بنابراین این دیدار بین CHP و HDP نیست و سخنان اعضای حزب خوب منعکس کننده حقیقت نیستند.»

سنجر همچنین اعلام کرد که تا کنون به جز حزب خوب با همه احزاب حاضر در اپوزیسیون ششگانه نشست هایی در سطوح بالا برگزار شده است. او گفت: «اگرچه از این پس نیز نشست ها با احزاب دیگر اپوزیسیون ادامه خواهند داشت، اما مخاطب اصلی ما نامزد مشترک ائتلاف ملت است. مسائل و مشکلات داخلی آنها نیز به ما ربطی ندارد. با این حال همه ما هفته گذشته دیدیم که استفاده از گفتمان این دولت و حل نشدن این موضوعات در ترکیه، چگونه می تواند به ایجاد شوک در جامعه منجر شود؛ که آن هم نتیجه ای جز تداوم دولت فعلی نخواهد داشت. بنابراین ائتلاف ملت باید این مسائل را در درون خودش حل کند.»

کد خبر 43749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha