سرمایه هایی ارزشمندند که در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته شوند

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی گفت: افراد بسیاری هستند که سرمایه دار محسوب می شوند، اما سرمایه هایی ارزشمند هستند که در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته شوند.

به گزارش کرد پرس، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید میدانی از مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت (نازگل) و سیمان سامان عنوان کرد: در شرایط امروز کشور، موضوع تولید و اشتعال از سوی افراد دلسوز کشور دراولویت قرار دارد.

وی در ادامه به تفاوت های سرمایه دار و سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی افراد سرمایه دارهای خوبی باشند ولی لزوما هر سرمایه دار یک سرمایه گذار و کارآفرین نیست. خیلی ها تنها به دنبال پول جمع کردن هستند اما یک سرمایه دار خلاق و دلسوز آن سرمایه را در مسیر تولید و اشتغال جوانان به کار می گیرد.

صحرایی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه های صنعتی بسیار خوبی در کرمانشاه مشغول به تولید و فعالیت هستند که از ارکان پیشرفت استان و کشور محسوب می شوند.

استاندار کرمانشاه افزود: مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی نازگل و سیمان سامان از مجموعه های موفق بزرگ کشور محسوب می شوند که به تولید و اشتغال کرمانشاه بسیار کمک کرده اند.

صحرایی رفع مشکلات و فراهم کردن امکان بهره گیری صنایع از تسهیلات مناسب در راستای رونق تولید و اشتغال را یکی از اولویت های استان برشمرد و گفت: در نشست شورای هماهنگی بانک های استان تلاش می کنیم منابع بانکی لازم برای تقویت تولید و اشتغال استان در حوزه صنعت فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مجموعه های تولیدی بزرگ استان را زمینه ساز آشنایی با حوزه صنعت دانست و گفت: این بازدیدها علاوه بر آشنایی جوان‌ها با فضای کار و تولید، آنان را با مجموعه های بزرگ کرمانشاه و کارآفرینان کرمانشاهی آشنا می کند و انگیزه بیشتری برای کار و تلاش پیدا می کنند.

وی یکی از وظایف مهم مجموعه های دولتی را فراهم کردن بسترها برای سرمایه گذاری های سالم و مولد دانست و گفت: هر چقدر این محیط کسب و کار برای سرمایه‌گذاری مناسب تر باشد، تولید و اشتغال هم در استان رونق می یابد.

مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت (نازگل) تولید کننده انواع روغن با ظرفیت روزانه دو هزار تن ظرفیت استحصال دانه روغنی است که برای ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است. همچنین در مجموعه سیمان سامان ۹۹۶ نفر و پاکت سازی سامان ۱۶۵ مشغول به کار هستند.
با راه اندازی فاز دوم پاکت سازی سامان با ظرفیت ۶۰ میلیون تخته پاکت، برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.
مجموعه کشت و‌ صنعت ماهیدشت در پنج استان خوزستان، سمنان، کرمانشاه، مازندران و تهران در حال فعالیت است.

صحرایی در این بازدید از بخش های مختلف کارخانه روغن نازگل و سیمان سامان بازدید کرد و در جریان وضعیت و جزییات تولید کارخانه ها قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رییس و نایب رییس خانه صنعت استان هم در این بازدید حضور داشتند.

کد خبر 43779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha