هر چادر عشایر دشت عباس دهلران، سنگری برای پاسداری از مرزهای ایران

سرویس ایلام - امام جمعه ایلام در گردهمایی بزرگ معتمدین، بزرگان و عشایر منطقه دشت عباس دهلران که در بخش مرزی دشت عباس این شهرستان برگزار شد، هر چادر عشایر دشت عباس دهلران را سنگری برای پاسداری از مرزهای ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ضمن بیان مشکلات دوران رژیم پهلوی در ایران و ایلام، وجود برخی مشکلات و مطالبات مردمی بزرگان، معتمدین و شیوخ این منطقه را بر حق خواند و گفت: درخواست های مردم دشت عباس مبنی بر تامین آب شرب سالم، آب زمینهای کشاورزی، اولویت بومی در واگذاری اراضی طبیعی و اشتغال جوانان، رسیدگی بیشتر در بحث بهداشت و درمان، تاسیس شرکتهای تبدیلی در صنایع غذایی و کشاورزی متناسب با مقدورات، منعکس و پیگیری خواهند شد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشت عباس و دهلران قطب کشاورزی استان ایلام است، ابراز داشت: تامین این خواسته ها دور از انتظار نیست، اما در شرایط فعلی، کشور گرفتار بی عدالتی ها و تحریم های سختی است، طبیعتا تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد عدالت اجتماعی است، و تحقق عدالت جزء شعارهای اولیه انقلاب ما بوده و خواهد بود، اما این امر مستلزم زمان بیشتری است.

کریمی تبار با بیان اینکه حضور مسئولین در جمع مردم دشت عباس برای پیگیری و پاسخگویی به نیازهای آنان است، اظهار داشت: مشکلات مطرح شده، منحصر به دشت عباس نبوده، بلکه در تمام کشور مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده مطرح می باشد، اما روند پیشرفت انقلاب برای تامین اشتغال جوانان تحصیلکرده و بیکار کشور در آینده ای نزدیک امیدوار کننده است.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز در سخنانی عنوان کرد: دشت عباس قدمگاه حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان جان بر کف اسلام در دوران دفاع مقدس در عملیات هایی همچون فتح المبین است و ما و مسئولان امروز به تاسی از رشادت ها و مجاهدت های آن عزیزان مکلف به خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی گفت: مردم شهرستان دهلران و منطقه دشت عباس در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشتند و به دفاع از مرزهای کشور پرداختند و امروز لازم است تا مسئولان مشکلات این مردم را پیگیری و حل نمایند.

وی تصریح کرد: الحمدالله امروز مردم منطقه خود نگهبان مرزها هستند و به خوبی از کیان مرزهای کشور دفاع می کنند و انتظار ما است که مردم همچنان و با قدرت از مرزها دفاع کنند.

کد خبر 4445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha