تامین اکسیژن ساز برای بیمارستان های ایلام / نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاههای کشور است

سرویس ایلام - معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی آخرین وضعیت تجهیزات پزشکی استان ایلام در مقابله با کرونا به این استان سفر کرده است گفت: مشکل دستگاه اکسیژن ساز تا ۲ هفته دیگر در استان ایلام حل می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، قاسم جان بابایی در دیدار با استاندار ایلام، اظهار کرد: امروز شاهد یکی از زبده ترین تیم های درمان کشور در استان ایلام هستیم و اینجا لازم است از تلاش خوب مجموعه‌ همکاران خوبمان در دانشگاه علوم پزشکی تقدیر داشته باشم.

وی با اشاره به تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان امام(ره) شهر ایلام و بیمارستان های شهرهای سرابله و دره شهر، تصریح کرد: کمتر از از دو هفته مشکل اکسیژن ساز استان را برای حل مشکل اکسیژه مورد نیاز بیماران مرتفع خواهیم کرد.

او گفت: همچنین ۴ دستگاه سی. تی. اسکن‌ برای ۴ شهرستان فاقد این وسیله حیاتی در نظر گرفته شده که انشاءالله تا قبل از عید تحویل استان داده خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تجهیزات خوبی برای استان در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است، گفت: الان نصف بیمارستان امام (ره) ایلام تبدیل به بخش «آی. سی. یو» شده و همه بیمارستان های استان نیز مجهز به بخش پذیرش بیماران کرونایی شده اند.

جان بابایی، از اهدای ۱۵ دستگاه کمک تنفسی به استان خبر داد و تصریح کرد: قرار است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز ۲۰ دستگاه کمک تنفسی «بای پپ» برای استان فراهم نماید که این مهم نیازمند پیگیری است.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از استاندار و مجموعه سپاه استان در مجهز کردن نقاهتگاه قلاویزان، گفت: به جرات می‌توان گفت که امروز نقاهتگاه ایلام از مجهزترین نقاهتگاه های کشور است.

وی علت مرگ و میر بالای در استان را ابتلای بالای افراد مسن، سالخورده و دارای بیماری زمینه ای عنوان و خاطرنشان کرد: علت دیگر مرگ و میر بالا در استان این است که افراد بیماری خود را پنهان کرده و دیر به پزشک مراجعه می کنند.

به گزارش کردپرس، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد روز دوشنبه در جریان سفر به استان ایلام، از نقاهتگاه شهدای قلاویزان، یمارستان امام خمینی(ره) ایلام بیمارستان امام علی (ع) و چند مرکز درمانی این استان بازدید کرد.

کد خبر 445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha