فراکسیون‌های کُردستانی مجلس عراق می‌توانند از تثبیت قانون استقراض جلوگیر کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس فراکسیون حزب دمکرات کُردستان در مجلس نمایندگان عراق، از تصمیم فراکسیون‌های کُردستانی برای درخواست تجدیدنظر در قانون جبران کسری مالی بودجه فدرالی (قانون استقراض) خبر داد.

به گزارش کردپرس، ویان صبری، رئیس فراکسیون حزب دمکرات کُردستان در مجلس نمایندگان عراق، به کُردستان٢٤ گفت:" پس از انتشار قانون جبران کسری مالی در روزنامه وقائع اتفاقیه عراق، خواستار تجدیدنظر در قانون مذکور خواهیم شد."
وی افزود: فراکسیون‌های کُردستانی از راه قانونی می‌توانند از تثبیت قانون جبران کسری مالی که بدون توجه به آرای کُرد تصویب شد جلوگیر کنند.
روز ٢٢ آبان ١٣٩٩ مجلس نمایندگان عراق، با اکثریت آرای فراکسیون‌های شیعه و سنی و به رغم مخالفت فراکسیون‌های کُردستانی، قانون کسری مالی بودجه فدرالی را تصویب کرد.
بر پایه این قانون، دولت عراق اجازه خواهد داشت مبلغ ١٢ ترلیون دینار از داخل و خارج کشور برای تامین حقوق سه ماهه پایانی سال جاری میلادی کارمندان و بازنشستگان عراق، قرض کند.
نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کُردستان، پس از نشست روسای سه‌گانه اقلیم، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد؛ تصویب این قانون، مجازات حقوق بگیران و کارمندان اقلیم کُردستان است و بر خلاف تمام اصولی است که در سال ٢٠٠٣ میلادی عراق جدید بر پایه آنها بنا شده است.
وی همچنین تاکید کرد؛ اقلیم کُردستان هرگز از قبول مسئولیت فرار نکرده و برای انجام وظایف خود در مقابل عراق آمادگی دارد.

کد خبر 500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha