عضو ائتلاف فتح: عراق به نیروهای اضافی ناتو  نیازی  ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون فتح در مجلس عراق تأکید کرد دولت نباید با هیچ گونه افزایشی در زمینه شمار نیروهای خارجی در عراق بدون نظر مجلس موافقت کند. زیرا عراق هیچ نیازی به نیروهای اضافی ناتو یا سایر نیروها تحت عنوان آموزش ندارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، "عباس زاملی" در این باره گفت: توافق های دولت درباره حضور نیروهای آمریکا یا سایر نیروها در عراق، بدون موافقت مجلس باطل است.
زاملی افزود: دولت ملزم است در این زمینه با مجلس مشورت کرده و قبل از هرگونه افزایشی در زمینه نیروهای خارجی در عراق اعم از نیروهای ناتو یا آمریکا، رأی موافق آن را دریافت نماید.
عضو ائتلاف فتح با تأکید بر اینکه استفاده از هر گونه مربی که دولت عراق به آن نیاز دارد باید از طریق ارائه گزارش مفصلی در این باره به مجلس و تصویب آن انجام گیرد تصریح کرد: بیم آن می رود ورود نیروهای مذکور تحت عنوان مربی و به تعداد فراوان، حضور مجدد نیروهای آمریکا تحت پوشش دیگری باشد.
یادآور می شود پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اخیرا از تصمیمش برای افزایش شمار نیروهایش در عراق از 400 نیرو به پنج هزار نیرو خبر داده بود.
قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز روز گذشته اعلام کرده بود مأموریت ناتو، فقط ارائه خدمات مستشاری و آموزش نیروهای عراقی است و در این زمینه به صورت هماهنگ با دولت عراق، عمل می کند.

کد خبر 5149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha