70 کیلومتر از دیوار مرزی میان ایران و ترکیه احداث شده است

سرویس ترکیه- وزیر کشور ترکیه در دیدار از دیوار مرزی در دست ساخت در مرز ایران – ترکیه از تکمیل عملیات احداث نیمی از این دیوار خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اعلام کرد عملیات احداث حدود نیمی از دیوار امنیتی 144 کیلومتری در امتداد مرز میان ایران و ترکیه کامل شده است.

سویلو پس از دیدار از دیوار مرزی گفت: «من معتقدم با تکمیل شدن عملیات ساخت دیوار و هماهنگ شدن آن با سیستم های امنیت مرزی ما، نقشی اساسی در ریشه کن کردن مهاجرت غیرقانونی، قاچاق و تردد تروریست ها ایفا خواهد کرد.»

در مدتی کمتر از هشت ماه ساخت حدود 70 کیلومتر از این دیوار به پایان رسیده است.

وزیر کشور ترکیه هدف اصلی ساخت این دیوار را مبارزه با تروریسم عنوان کرد و افزود مبارزه با مهاجرت غیر قانونی و قاچاق نیز ساخت چنین دیواری را ایجاب می کرد.

سویلو از نقش کشورمان در کمک به ترکیه قدردانی کرد و گفت گام های متقابلی برای افزایش همکاری در زمینۀ مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت مرزها برداشته شده است که نتایج مثبتی برای هر دو طرف دارد.

وی همچنین گفت علاوه بر این دیوار در مرز با ایران و دیوار 911 کیلومتری مرز سوریه که در دست احداث است، در آینده در مرزهای ترکیه با کشورهای گرجستان و ارمنستان نیز دیوار حائل مرزی احداث خواهد شد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 51537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha