چرا هزاران عضو HDP در زندان ها هستند؟

سرویس ترکیه - رئیس فراکسیون حزب کردی HDP در اظهاراتی خطاب به وزیر دادگستری ترکیه دلیل زندانی بودن هزاران عضو HDP را جویا شد.

به گزارش کردپرس، ساروخان اولچو، رئیس فراکسیون حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با واکنش به دستگیری و زندانی کردن گسترده اعضای این حزب خطاب به عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه گفت: «دستگاه قضایی که تصمیمات دادگاه قانون اساسی و دادگاه حقوق بشر اروپا را به اجرا نمی گذارد تصمیمات خود را بر چه اساسی و به دستور چه کسی اتخاذ می کنند؟ ما سال هاست از وابستگی دستگاه قضا سخن می گوییم. به همین دلیل دستگاه قضا با تکیه بر قوانین، توافقات دموکراتیک بین المللی و قانون اساسی تصمیم گیری نمی کند. تنها با تکیه بر مراکز شر که در این دستگاه وجود دارد تصمیم گیری می کند».

به نوشته روزنامه دیوار، اولچو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «مشکل نیز دقیقاً از همین جا نشأت می گیرد. در خاورمیانه از آنجایی که دیگر حقوق و اصلاحاتی باقی نمانده است نمی دانند از کجا باید اصلاحات را آغاز کنند. وزیر دادگستری بر رسیدگی به پرونده متهمان بدون حکم بازداشت تأکید می کند. اگر این گونه است هزاران عضو HDP، اعم از منتخبین ملت، اعضای مرکزی، مدیران حزبی، روسای مشترک و شهرداران این حزب چرا در زندان ها هستند؟ ما منتظر پاسخگویی به این سوال هستیم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha