مصطفی ارمغان، سردبیر نشریه آلبایراک، برکنار شد

سرویس ترکیه - سردبیر یک نشریه نزدیک به حکومت به دلیل انتشار شماره ویژه درباره "خلیفه گری" از کار برکنار شد.

به گزارش کردپرس، "مصطفی ارمغان" (Mustafa Armağan)، سردبیر نشریه تاریخ عمیق (Derin Tarih)، یکی از مجلات گروه رسانه ای آلبایراک که روزنامه طرفدار حزب حاکم ینی شفق (Yeni Şafak)، را نیز منتشر می کند ، از کار خود برکنار شد.

طبق اخباری که امروز در رسانه های ترکیه از جمله گازته دیوار، SOL TV، و اورنسل (Evrensel)، منعکس شده است ، چیزی که باعث برکناری ارمغان شد انتشار شماره جدید نشریه با عنوان ویژه "خلافت دوم" بوده است. گروه رسانه ای برات آلبایراک ادعا کرده که ارمغان این موضوع را بدون اطلاع مدیر مسئول منتشر کرده و این باعث ناراحتی گروه رسانه ای آلبایراک شده است. پس از جنجال رسانه ای درباره موضوع نشریه، این نشریه توقیف شد.

یکی دیگر از مجلات گروه رسانه ای "برات آلبایراک" داماد اردوغان و وزیر مستعفی خزانه داری، زندگی واقعی (Gerçek Hayat)، مدتی پیش در تصویر روی جلد خود تیتر بزرگی با عنوان «برای خلافت آماده شوید» را منتشر کرده بود. مردم و احزاب سیاسی به این نشریه واکنش نشان دادند. پس از این مدیرمسئول این نشریه کمال اوزر (Kemal Özer)، در پاسخ به واکنش ها به مقاله مرتبط با خلیفه گری به دفاع از نشریه پرداخت و گفت: «بدون خواندن مطالب نشریه ما را قضاوت و مجازات کردید. محتوای نشریه اصلا برایتان مهم نبود.»

گفتنی است مصطفی ارمغان استاد دانشگاه و تاریخ نویس نزدیک به حکومت پس از انتشار خبر برکناری خود از گروه رسانه ای آلبایراک هیچ واکنشی نشان نداده است.

کد خبر 5415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha