درخواست عبادی از کمیسیون انتخابات برای شمارش دستی آرای کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق خواستار شمارش دستی آرای انتخابات پارلمانی در استان کرکوک از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور شد.

به گزارش کردپرس به نقل از اسکای نیوز عربی، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق شامگاه امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که در صورت اثبات وجود اشکال در سیستم رای گیری الکترونیکی مورد استفاده در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، کمیسیون عالی مستقل انتخابات باید آرای سراسر کشور را بازشماری کند.

عبادی همچنین تاکید کرد که به دنبال مطرح شدن اتهام هایی مبنی بر انجام تقلب و وجود نقص و اشکال در دستگاه های رای گیری در استان مورد مناقشه کرکوک، کمیسیون انتخابات باید به بازشماری دستی آرای این استان روی بیاورد و در صورت اثبات وجود اشتباه در شمارش آرا، آرای دیگر استان ها نیز بازشماری شود.

این در حالی است که بر اساس نتایج رسمی غیر نهایی انتخابات پارلمانی در استان کرکوک که دارای 12 کرسی در پارلمان عراق است، اتحادیه میهنی کردستان با 184 هزار رای پیشتاز است و شش کرسی را به دست می آورد و ائتلاف عربی و جبهه ترکمانی نیز به ترتیب با 83 و 79 هزار در رتبه های دوم و سوم قرار دارند و هر کدام سه کرسی را از آن خود می کنند.

کد خبر 59266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha