درخواست 81 نماینده پارلمان عراق برای برگزاری جلسه فوق‌العاده با حضور اعضای کمیسیون انتخابات

سرویس عراق و اقلیم کردستان - ده ها نماینده پارلمان عراق خواستار برگزاری جلسه فق العاده با حضور اعضای کمیسیون انتخابات برای بررسی تخلفات صورت گرفته در انتخابات اخیر شدند.

به گزارش کردپرس، عبدالهادی السعداوی، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با السومریه نیوز اعلام کرد که 81 نماینده پارلمان با جمع آوری امضا از ریاست پارلمان درخواست کردند یک جلسه فوق العاده با حضور اعضای کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور برگزار شود.

السعداوی ضمن ادعای این که در انتخابات پارلمانی اخیر عراق تخلفات زیادی در فرآیند انتخاباتی به ویژه در استان کرکوک صورت گرفته، تاکید کرد که نمایندگان مذکور به دنبال انجام تحقیقات درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات و صدور توصیه الزامی برای کمیسیون انتخابات جهت شمارش دستی آرا هستند.

این نماینده ائتلاف دولت قانون با تاکید بر این که کمیسیون انتخابات باید آرای موجود در درصد مشخصی از صندوق های اخذ رای را به صورت دستی بازشماری کند، اعلام کرد که از شورای عالی قضایی عراق نیز برای صدور حکم الزامی جهت شمارش دستی آرا درخواست کرده اند.

این در حالی است که در میان نمایندگان خواهان برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان عراق نام برخی از نمایندگان کرد از جمله مثنی امین، زانا سعید، هوشیار عبدالله، احمد حمه رشید، کاوه محمد و سروه عبدالواحد نیز به چشم می خورد.

در همین حال، شبکه دولتی العراقیه در یک خبر فوری به نقل از دفتر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق از دعوت وی برای برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان در روز شنبه جهت بررسی نتایج انتخابات خبر داد.
عبدالملک الحسینی، رئیس دفتر رسانه ای رئیس پارلمان عراق نیز در گفت و گو با شفق نیوز اعلام کرد که به دنبال درخواست 81 نماینده از هیئت ریاست برای برگزاری جلسه فوق العاده پارلمان برای بررسی پیامدها و نتایج انتخابات پارلمانی اخیر و اعتراضات و اتهامات مربوط به آن، این جلسه شنبه آینده با حضور اعضای کمیسیون مستقل انتخابات برگزار خواهد شد.

کد خبر 59398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha