اقلیم کردستان، نفت مازاد بر سهمیه تعیین شده را نیز به دولت مرکزی تحویل دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک عضو ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق خواستار گنجانده شدن شرطی در بودجه برای واگذاری نفت تولیدی اقلیم کردستان مازاد بر 460 هزار بشکه مورد توافق، به همراه کلیه درآمدهای غیر نفتی اربیل به دولت مرکزی شد و هدف از آن را جلوگیری از قاچاق نفت اعلام کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "عمار الشبلی" در این باره گفت: باید در ردیف 11 بودجه شرطی گنجانده شود که براساس آن اقلیم کردستان، نفت تولیدی اش مازاد بر 460 هزار بشکه در روز را با هدف جلوگیری از قاچاق آن، به همراه کلیه درآمدهای نفتی دیگرش به دولت مرکزی تحویل دهد.

الشلبی همچنین خواستار لغو ردیف های 38، 41، 42 و 47 درباره خصوصی سازی بخش های تولیدی و خدماتی عمومی و فروش اراضی زراعی متعلق به دولت و همچنین فروش سرمایه های مالی بخش های صنعتی و خدماتی عمومی شد و آنها را زمینه ساز فساد و زیان رساندن به اموال عمومی و دخل و تصرف در آنها در شرایط نامناسبی مانند وضعیت کنونی شد.

عضو ائتلاف دولت قانون همچنین تأکید کرد که این ائتلاف خواستار بازگرداندن نرخ برابری دینار عراق در مقابل دلار به وضعیت سابق است تا بدین ترتیب از آسیب رسیدن به گروههای نیازمند و متوسط جامعه در سایه وضعیت حساس کنونی و بحران بهداشتی و اقتصادی جاری جلوگیری شود.

کد خبر 7029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha