بیش از ۱۷۲ تُن مرغ در کردستان توزیع شد

سرویس کردستان- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امروز دهم فروردین ماه 1400حدود172 هزار و ۶۱۷ کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز (گرم) در سطح استان توزیع شده است.

محمدفرید سپری در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۳۸ قطعه مرغ به وزن ۱۶۳ هزار و ۹۹۲ کیلوگرم در کشتارگاه‌های موجود در سطح استان ذبح و آماده توزیع شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر کشتارگاه‌های داخل استان برخی از مرغداری‌های شهرستان‌های بیجار و سقز مرغ‌های خود را در کشتارگاه‌های بوکان و زنجان ذبح کردند اما لاشه آنها به کردستان بازگردانده شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در مجموع با احتساب مرغ‌های استان که در کشتارگاه‌های استان‌های همجوار کشتار شده امروز ۱۷۲ هزار و ۶۱۷ کیلوگرم مرغ در شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده است.
سپری یادآور شد: از این مقدار، ۴۵ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم در سنندج، ۲۳ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم در سقز، ۲۸ هزار و ۸۶۶ کیلوگرم در مریوان، ۱۵ هزار و ۲۲ کیلوگرم در کامیاران، ۹ هزار و هشت کیلوگرم در بانه و ۱۰ هزار و ۶۶۹ کیلوگرم در دیواندره توزیع شد.
وی اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۸۲۳ کیلوگرم لاشه مرغ کشتار شده به قروه، ۱۰ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم به دهگلان، ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم به بیجار و سه تن هم به سروآباد وارد شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مقصد کشتار انجام شده در کشتارگاه شاهین پرغرب بانه شهرستان‌های سقز، دیواندره و بانه است، گفت: کشتار کشتارگاه مرغ بالداران زاگرس در دهگلان هم علاوه بر دهگلان در سنندج، قروه و دیواندره توزیع شده است.
سپری افزود: کشتار انجام شده در کشتارگاه مرغ زریوار فقط در مریوان، کشتارگاه مرغ پر هم کشتار آن تنها در سنندج و ذبح صورت گرفته شده در کشتارگاه کامیاران هم در قروه، سنندج، کامیاران و دهگلان توزیع شده است.
واحدهای مرغداری کردستان با ظرفیت حدود ۱۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۰۰ هزار تُن گوشت مرغ در حال فعالیت است.

کد خبر 7081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha