گرگرلی اوغلو برای اجرای حکم حبس دستگیر و روانه زندان شد

سرویس ترکیه - عمر فاروق گرگرلی اوغلو، با حکم دادگاه کیفری در خانه اش بازداشت شد اما به دلیل گرفتگی عروق قلب روانه بیمارستان شد.

به گزارش کردپرس، عمر فاروق گرگرلی اوغلو نماینده پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) دیروز جمعه دوم آوریل در خانه خود در آنکارا بازداشت شد. او که مدتی پیش به دلیل بازنشر دو توئیت به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی از نمایندگی مجلس برکنار شده بود در اعتراض به این تصمیم چند روز در ساختمان مجلس ماند اما پلیس با توسل به زور او را از ساختمان مجلس به بازداشتگاه منتقل کرد. او غروب همانروز آزاد شد. امروز پس از نزدیک به دو هفته برای اجرای حکم دو سال و نیم حبس روانه زندان شد.
پسر او صالح گرگرلی اوغلو با گرفتن فیلم از نحوه بازداشت پدرش توسط پلیس آن را با رسانه ها به اشتراک گذاشت. همزمان در حالی که پلیس در حال بردن گرگرلی اوغلو بود او در تماس تلفنی بسیار کوتاهی که با «آرتی تی وی» داشت گفت: "پلیس حکم بازداشت را از دادسرای کیفری آورده و جلوی در خانه منتظر من است. به آنها گفتم بیایید داخل تا من حاضر شوم، من در حال آماده شدن هستم."
گرگرلی اوغلو با تکرار مواضع پیشین خود به مجری تلوزیون آرتی تی وی گفت: "متاسفانه یک نماینده مجلس پس از برکناری به زندان فرستاده می شود. من به دلیل مخالفت با بی عدالتی، مخالفت با جستجوی برهنه در بازداشتگاه های حکومت، مخالفت با شکنجه زندانیان، آدم ربایی و نقض قوانین رفتار با زندانیان به زندان فرستاده می شوم. من مرتکب هیچ جرمی نشده ام."

بلافاصله پس از دستگیری گرگرلی اوغلو HDP با انتشار بیانیه ای در صفحات مجازی خود با بیان این که این تصمیم یک کودتا است نوشت: "کودتاچی ها مشغول کارند! نماینده ما عمر فاروق گرگرلی اوغلو که با بی توجهی به خواست مردم نمایندگی اش غصب شد، امروز در خانه اش بازداشت و روانه زندان شد."

همچنین «بیشار عبدی آلیناک» وکیل عمر گرگرلی اوغلو در حساب توئیتری خود با انتشار خبر حضور گرگرلی اوغلو در دادگاه نوشت: "کمی پیش او را به دادگاه آوردند. اما به دلیل درد در ناحیه قفسه سینه و قلب به پیشنهاد پزشکان باید به بیمارستان برود."
پس از آن صالح گرگرلی اوغلو از فرستاده شدن پدرش به بیمارستان برای آنژیوگرافی قلب خبر داد.

کد خبر 7216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha