واکنش رهبران اپوزیسیون ترکیه به پیشنهاد صلاح الدین دمیرتاش برای ائلاف سوم

سرویس ترکیه - رهبران CHP و حزب خوب به پیشنهاد دمیرتاش برای ایجاد ائتلاف سوم واکنش نشان دادند.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یکی از اخیرترین نوشته هایش پیشنهاد داده بود که اگر بخش ملی گرای افراطی اپوزیسیون یعنی حزب خوب (İYİ PARTİ) نتواند برای تحقق دموکراسی همکاری لازم را به عمل آورد، ائتلاف سوم به رهبری HDP می تواند راهگشا باشد. این پیشنهاد دمیرتاش از طرف رهبران اپوزیسیون و تحلیل گران سیاسی مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش «دویگو بایرام» خبرنگار CNN ترکی، کمال قلیچداراوغلو رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) درباره پیشنهاد دمیرتاش گفت: "من در حال حاضر هیچ ارزیابی ای پیرامون این موضوع ندارم. در حال حاضر دو ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) و ائتلاف ملت (ائتلاف اپوزیسیون) وجود دارد و نمی دانم که ائتلاف سومی به وجود می آید یا نه. در صورت به وجود آمدن ائتلاف سوم حتما درباره اش نظر می دهم."

مرال آکشنر رئیس حزب خوب نیز در واکنش به این پیشنهاد گفت: "فعلا که نه انتخاباتی هست و نه فعالیتی برای انتخابات. هر کسی می آید یک نظری می دهد. تازگی ها حرف زدن از مشکلات اساسی مردم مثل معیشت و ... هزینه سنگینی دارد. هر تصمیمی که توسط احزاب سیاسی اعلام نشده توسط رقبای مقابل (حزب حاکم) اعلام می شود. ما هم باید مراقب باشیم که در این دام نیفتیم."

کد خبر 7242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha