ارزنده ترین گرنت پژوهشی کشور آلمان  به یک استاد دانشگاه کردستان رسید

سرویس کردستان- عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان، برنده یکی از ارزنده‌ترین گرنت‌های پژوهشی کشور آلمان از سوی بنیاد الکساندر فون هومبولت (AvH) شد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، آرمان صادقی عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان است که برنده یکی از ارزنده‌ترین گرنت‌های پژوهشی کشور آلمان شده است.
این گرنت پژوهشی از سوی بنیاد الکساندر فون هومبولت (AvH) و در قالب فلوشیپ تحقیقاتی هومبولت برای پژوهشگران با تجربه (Humboldt Research Fellowship for Experienced Researchers) به این عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان اعطا شده است.
در قالب این فلوشیپ، یک پروژه تحقیقاتی با عنوان «کنترل ریزقطرات در یک سلول هله-شاو با استفاده از میدان الکتریکی» با همکاری موسسه جریان‌‌های میکرو و نانو در دانشگاه فنی دارمشتات آلمان به انجام می‌رسد. نتایج حاصل از این پروژه به توسعه نسل جدید آزمایشگاه‌‌های تشخیص پزشکی معروف به آزمایشگاه‌‌های-روی-تراشه کمک می‌کند.
بنیاد الکساندر فون هومبولت از سال ۱۹۵۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و طی سال‌‌های گذشته ۲۶۰۰۰ نفر از محققان برجسته کشور‌های مختلف از حمایت این بنیاد بهره‌مند بوده‌اند؛ تا جایی که ۵۱ نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف از این بنیاد نیز بورسیه تحقیقاتی اخذ کرده‌اند. هدف اصلی این بنیاد ایجاد شبکه‌ای فعال و پویا از پژوهشگران سراسر جهان است به گونه‌ای که برقراری ارتباط علمی بین دانشمندان برجسته دنیا و محققان آلمانی را در عالی‌ترین سطح حمایت کند. علاقه‌‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌‌های حمایتی این بنیاد به تارنمای آن به آدرس https://www.humboldt-foundation.de/en مراجعه کنند.
آرمان صادقی، دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان است که زمینه تحقیقاتی او جریان در مقیاس میکرو و نانو بوده و تاکنون بیش از ۷۰ مقاله علمی در این زمینه را در مجلات معتبر جهان به چاپ رسانده است.

کد خبر 7255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha