باید حد و حدود دندیاس را به او نشان می دادیم

سرویس ترکیه - اردوغان به درگیری لفظی مابین وزرای خارجه ترکیه و یونان، همچنین بسته شدن کلاس های دینی ترکیه در قبرس شمالی واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، در پی درگیری لفظی بین وزرای دو کشور ترکیه و یونان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، در واکنش به این اتفاق گفت: «پایش را از گلیمش دراز تر کرده بود. باید حد و حدودش را به او نشان می دادیم و نشان دادیم.»

بنابر خبر روزنامه جمهوریت، اردوغان پس از خطبه های نماز جمعه به سخنرانی درباره مسائل روز پرداخت. او درباره درگیری لفظی بین مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان گفت: «من پیش از این با آنها گفتگو کرده بودم. ما در فضای مطلوبی گفتگو کرده بودیم اما جلسه ای که بین وزرای امور خارجه برگزار شد به مسیر دیگری سوق پیدا کرد. وزیر امور خارجه ما هم حساب دندیاس را کف دستش گذاشت. نمی شد از این نرم تر با او برخورد کرد. من این برخورد یونان را درست نمی دانم. ما باید برای آنجا مفتی و امام جماعت بفرستیم ولی یونان این موضوع را نمی تواند تحمل کند. این امر خلاف قوانین بین المللی است و به روابط ما آسیب می زند.»

اردوغان در واکنش به بسته شدن کلاس های دینی ترکیه در قبرس شمالی گفت: «قبرس شمالی که فرانسه نیست. رئیس دادگاه قانون اساسی قبرس باید دست از اشتباهاتش بردارد. اشخاصی که ما آنها را منصوب می کنیم فرق دارند. من همه چیز را تحت نظر دارم.»

او همچنین درباره پروژه کانال استانبول گفت: «انشاالله از ماه ژوئن شروع به ساخت اولین پل می کنیم. با استفاده از این پل ها کار از دو طرف آغاز می شود. انجام این کار هم با سرمایه داخلی و هم با سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است.»

کد خبر 8049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha