پیشرفت کشور نیاز به نخبگان دارد

سرویس کردستان- فرمانده سپاه کردستان گفت: پیشرفت کشور نیاز به نخبگان دارد و حرکت در جهت تحقیقات، اختراعات و تولیدات می‌تواند موتور پیشران باشد.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، سردار سیدصادق حسینی در جشنواره جهادگران علم و فناوری با بیان اینکه عدم استفاده از قشر جوان بویژه نخبگان واقعیتی است که اثرات آن را اینک در همه جا مشاهده می‌کنیم، اضافه کرد: تفکر و اعتقاد بسیجی به عنوان مکتب پیش‌برنده باید در جامعه تقویت شود.

سردار حسینی با اشاره به اینکه علم و عمل به آن می‌تواند همه نیازهای ما را فراهم و تامین کند، یادآور شد: محققین و مخترعان جوان بسیجی می‌توانند اندیشه امام (ره) در مورد پیشرفت علمی را عملی کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه امام راحل بر خودباوری تاکید کرد و جمله معروف ما می‌توانیم در همین راستاست، افزود: نباید منتظر دیگر کشورها باشیم آنها علم و تکنولوژی و نیازهای ما را فراهم نمی‌کنند اگر در بخش‌هایی وارد شوند ناقص خواهد بود و همه دانسته‌های خود را ارائه نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به این نتیجه رسیدیم که مهار آب‌ها یک نیاز اصلی برای کشور است، تاکید کرد:‌ امروز ایران در سدسازی حرف های زیادی برای گفتن دارد بطوریکه با استفاده از توان بالای فنی و دانش در این بخش، در کشورهای دیگر در حال ساخت سد هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در جشنواره دانشجویی نجم دانشگاه کردستان هم با تاکید بر اینکه نیازهای جامعه توسط جوانان شناسایی شود، گفت: در کنار دانش، شور انقلابی و اعتقاد، آسیب ها و نیازها با بهره از تکنولوژی و صنعت رفع شود.

سردار حسینی با باین اینکه اگر اعتقاد را در کنار داشته‌های دیگر بگذاریم و از جوانان نخبه بهه بگیریم حلال مشکلات جامعه خواهد بود، افزود: جوانان دیروز مساله جنگ را حل کردند، چون اخلاق اعتماد و انگیزه داشتند امروز هم این خصوصیات در جوانان وجود دارد که دولتمردان می‌توانند از آن استفاده کرده و به جوانان برای بروز شکوفایی استعداهایشان میدان دهند.

کد خبر 846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha