نود درصد از محله طی قامیشلو به تصرف کردها در آمد

سرویس سوریه- نیروهای آسایش کُرد پس از چند روز درگیری با گروه دفاع وطنی توانستند نود درصد از محله طی قامیشلو را به کنترل خود دراورند.

به گزارش کُردپرس پس از آغاز درگیری‌ها از سه شنبه گذشته میان نیروهای آسایش کُرد در قامیشلو با گروه موسوم به دفاع وطنی در "محله طی" شهر قامیشلو ، نیروهای کُرد توانستند نود درصد از این محله را کنترل کنند.
این درگیری‌ها در حالی متوقف شد که در دو نوبت مذاکراتی برای آتش بس میان دو طرف با وساطت پلیس نظامی روسیه برقرار گردید و هر دو بار اتش بس شکسته شد که در نهایت عصر روز جمعه با رضایت طرفین درگیرها متوقف شد و در نهایت نیروهای کُرد توانستند نود درصد از این محله را به کنترل خود درآورند.
همچنین منابع میدانی کُردپرس در قامیشلو خبر دادند که همزمان با آتش بس نیروهای پشتیبانی از سوی دولت مرکزی برای کمک رسانی به گروه دفاع در جنوب قامیشلو گسیل شده است و تحرکاتی در این نقاط دیده می‌شود.
اتش بس اعلام شده تا صبح امروز یکشنبه ساعت ۱۰ تمدید شده است و هنوز مشخص نیست که طرفین پس از پایان زمان آتش بس به چه اقدامی متوسل می‌شوند.
از سوی دیگر بنا به گزارش میدانی نیروهای دولتی سوریه به تحکیم مواضع خود در مربع امنیتی قامیشلو پداخته‌اند.
به گزارش کُردپرس از عصر روز سه‌شنبه گذشته میان نیروهای آسایش کُرد و گروه موسوم‌ به دفاع وطنی که وابسته به ارتش سوریه است در محله طی قامیشلو درگیری‌های رخ داد که این درگیری‌ها تا عصر روز جمعه ادامه داشت و در پی آن‌ سه نیروی آسایش و شماری از مسلحین گروه دفاع وطنی کشته شدند.
کد خبر 8560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha