تدوام تعلل بیمه در پرداخت خسارت زلزله قطور/ ۵۷ میلیارد تومان پرداخت شد

سرویس آذربايجان غربي- تا کنون ۵۷ میلیارد تومان خسارت بیمه به زلزله زدگان قطور خوی پرداخت شده اما به دلیل تعلل شرکت بیمه طرف قرارداد در پرداخت خسارت ها، معاون استاندار آذربایجان غربی معتقد است که این شرکت باید اهتمام بیشتری در پرداخت مانده خسارت داشته باشد.

به گزارش کردپرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در نشست با مدیران بیمه دانا گفت: شرکت بیمه در پرداخت مانده خسارت واحدهای آسیب دیده در زلزله قطور باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

آیدین رحمانی افزود: تا کنون بیش از ۵۷ میلیارد تومان به واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.

او بیان کرد: ۴۱۰ واحد مسکونی نیز که نسبت به تشکیل پرونده دیر اقدام نموده اند باید در خصوص پرداخت خسارت به آنها نیز شرکت بیمه ای طرف قرارداد پس از طی مراحل ارزیابی مجدد در کوتاهترین زمان نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

بهار سال گذشته استاندار آذربایجان غربی برآوردهای شرکت بیمه طرف قرارداد از میزان خسارتهای وارده به قطور را رد کرد و گفت: باید در کارشناسی های انجام گرفته تجدید نظر صورت گیرد و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده عمل نمایند.

سپس در تابستان پس از تشکیل تیم جدید ارزیابی بررسی های مجدد صورت از میزان خسارت به مناطق زلزله زده قطور و سلماس در تهران برگزار شد.

با این حال و پس از گذشت یک سال از جلسه تهران هنوز هم استانداری آذربایجان غربی معتقد است که باید شرکت بیمه در پرداخت مانده خسارت واحدهای آسیب دیده در زلزله قطور اهتمام بیشتری داشته باشد.

یادآوری می شود؛ چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه 5.7 و 5.9 ریشتر لرزیدند که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب شش هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

کد خبر 8618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha