راه اندازی سامانه ستاد تسهیل باعث سهولت در رفع مشکلات بنگاه های تولیدی می شود

سرویس کردستان - رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت کردستان گفت: راه اندازی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موجب ایجاد سهولت در رفع مشکلات بنگاه های تولیدی می شود.

به گزارش کرد پرس, محمد دره وزمی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان،اظهار کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها با توجه به پیگیری‌های انجام شده در وزارت صمت و به منظور حل مشکلات سرمایه‌گذاران و اشتغال زایی در حوزه‌های مختلف در شرایط کرونا از اول اردیبهشت ماه اقدام به راه‌اندازی سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به آدرس tashil.stsm.ir کرده‌ایم.

وی، افزود: این سامانه به قصد ایجاد سهولت در رفع مشکلات بنگاه های تولیدی راه اندازی شده است و متقاضیان می‌توانند از این پس برای ثبت در خواست‌های خود به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، کمک به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تأمین مالی، تعیین تکلیف بدهی‌های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی ایجاد شده است.

دره وزمی یادآور شد: در این بین سازمان و ارگان های بسیاری می توانند در راستای رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان قدم بردارند اما مهمترین این ارگان ها, بانک ها هستند.

وی بیان کرد: بانک ها باید به گونه ای عمل کنند که هم واحدهای تولیدکننده که دچار مشکلات مالی هستند, بیشتر تحت فشار قرار نگیرند و هم اینکه به حقوق قانونی خود برسند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از مشکلات دیگری که در حوزه تولید در استان داریم کمبود زمین برای تولیدکنندگان واقعی داریم که باید به گونه ای عمل کرد که زمین های موجود در اختیار تولیدکنندگانی قرار گیرد که در حال تولید هستند.

دره وزمی اظهار کرد: صرف اینکه فردی تنها یک جواز تولید دارد نباید زمین به آنها واگذار کرد چون این کار موجب ایجاد افزایش قیمت ها در شهرک های صنعتی می شود و در نهایت تولیدکننده واقعی نیز باید با قیمت های بسیار بالا به دنبال زمین باشد.

کد خبر 8651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha