مصوب شدن 1258 پروژه در جریان سفر رهبری به کردستان/تنها 5 طرح به اتمام نرسیده است

سرویس کردستان - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: در سفر ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۸ رهبری به کردستان، یک هزار و 258 طرح مهم عمرانی، فرهنگی و گردشگری در استان مصوب شد.

به گزارش کرد پرس بهرام نصراللهی زاده اظهار کرد: در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به استان یک‌ هزار و ۲۵۸ پروژه با مبلغ اولیه هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شد و بعدها اعتبارات بیشتری به این پروژه ها تزریق شد و اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش های مختلف افزایش قابل توجهی یافت.

وی با بیان اینکه تزریق این اعتبار به پروژه های در دست اجرا همچنان ادامه دارد، افزود: در سال مالی جاری ۸۰۰ میلیارد ریال به پروژه جاده سنندج - مریوان و ۸۰ میلیارد ریال هم به پروژه دارالقرآن بین المللی سنندج اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون تزریق اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری به استان کردستان برای اجرای طرح‌های عمرانی همچنان تداوم داشته است.

نصراللهی زاده یادآور شد: توجه رهبر معظم انقلاب به استان کردستان ویژه بوده و در بیشتر سفرهای استانی تزریق اعتبار، حداکثر ۲ تا سه سال بعد از سفر ادامه داشته است ولی در کردستان این تزریق اعتبار همچنان ادامه دارد و بعد از ۱۲ سال همچنان از عنایت رهبر معظم انقلاب به استان برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در یازدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به کردستان از یک‌ هزار و ۲۵۸ طرح مصوب، پنج طرح تا تکمیل نهایی باقی مانده بود، بیان کرد: دانشکده علوم قرآنی سنندج تکمیل شده و پروژه سنندج - مریوان هم ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: دارالقرآن بین المللی سنندج با پیشرفت مناسب در دست اجرا است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

نصراللهی زاده به وضعیت سالن ورزشی یک هزار و ۲۰۰ نفری بانه نیز اشاره کرد و اظهار کرد: علت تعویق در اجرای این طرح وجود معارض بود و در فرآیند اجرای آن خلل ایجاد شد اما بر اساس آخرین بررسی‌ها، این مشکلات حل شده و این طرح نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی یکی دیگر از طرح های اقتصادی در دست اجرا را هتل پارسیان سنندج اعلام کرد و افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد مستضعفان در دست اجرا است و تنها طرحی است که اجرای آن به کندی پیش می‌رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به کردستان موجب جهش در توسعه زیرساخت‌ها، اقتصاد و اشتغال استان شد، ادامه داد: این سفر در بخش‌های مختلف توسعه و عمران دستاوردهای بسیار خوبی داشته است که به عنوان نمونه در حوزه بهداشت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج، در حوزه عمران روستایی گازرسانی به ۴۰۰ روستای استان، احداث سد عباس آباد بانه و آبرسانی به شهر سقز در حوزه منابع آب، اجرای طرح هادی روستایی و احداث مسکن محرومان و صدها طرح اقتصادی دیگر نقطه عطفی در مسیر حرکت و تحول زیرساخت های استان بود که مردم استان همچنان از برکات و خیر جاری این سفر برخوردار هستند.

کد خبر 9608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha