سه عضو PKK خود و گروگانشان را منفجر کردند/یک میلیون یورو سوخت

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه در یک بیانیه مدعی شد که در جریان عملیات 7 می درسیم سه عضو PKK خودشان را منفجر کرده اند.

به گزارش کردپرس، چند روز پیش وزارت کشور ترکیه از کشته شدن سه نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در درسیم خبر داده بود. وزارت کشور امروز با انتشار بیانیه ای جزئیات بیشتری از این اتفاق فاش کرد.

بر اساس گزارش روزنامه جمهوریت، وزارت کشور اعلام کرد که هویت این سه نفر را شناسایی کرده است. بر طبق ادعای وزارت کشور یکی از این سه نفر "جهان سویلمز" با نام مستعار "منظور درسیم" است که در سال 2012 حسین آیگون نماینده سابق حزب جمهوری خواه خلق (CHP) را گروگان گرفته و پس از آن تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود.

در 7 ماه می وزارت کشور با انتشار خبری از انجام عملیات در درسیم اعلام کرده بود که سه نفر از اعضای PKK را کشته است. فرمانداری درسیم امروز با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید این خبر فهرستی از مهمات و همچنین ارز های ضبط شده از این گروه ارائه داد.

آنگونه که منابع امنیتی ادعا کرده اند این سه نفر عضو PKK در جریان عملیات درسیم یک شهروند غیر نظامی را که برای چیدن قارچ به حاشیه روستای چامبولاک رفته بود گروگان گرفتند. نیروهای امنیتی با خودرو و بالگرد آنها را محاصره کرده دستور توقف دادند اما این افراد به دستور توقف توجهی نکردند و سپس خودروی خود را منفجر کردند. در این انفجار هم خودشان و هم شهروند گروگان گرفته شده جان خود را از دست دادند. همچنین فلش دیسکی که حاوی اطلاعات مهمی درباره PKK بود نیز آسیب دید.

بر طبق گفته نیروهای امنیتی در این حادثه حدود 800 هزار تا یک میلیون یورو سوخته است. همچنین آنها گفته اند که احتمالا یکی دیگر از این افراد "اوزلم چیفتچی" با نام مستعار "ساریا" مسئول شاخه درسیم PKK باشد.

برخی منابع محلی خبر از انفجار این خودرو توسط شلیک های پهپادی نیروهای امنیتی داده بودند که این خبر از طرف نماینده سابق CHP حسین آیگون تکذیب شد.

کد خبر 9681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha