یک حزب ایزدی، حزب دمکرات کردستان  را به  ایجاد فتنه بین ایزدی ها متهم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس حزب ترقی ایزدی ها، حزب دمکرات کردستان را به تلاش برای ایجاد فتنه بین ایزدی ها از طریق تعیین مرجعی خارج از اراده ایزدی ها متهم کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "سعید بطوش" در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان، تلاش می کند بین ایزدی ها فتنه داخلی به وجود بیاورد.

وی افزود: اصرار حزب دمکرات کردستان بر دخالت در امور داخلی ایزدی ها و تحمیل مرجعیت های دینی بر آنها را از طریق تأثیر بر تصمیمات "حازم بک" امیر تعیین شده از سوی آنها برای ایزدی ها منجر به عواقب وخیمی خواهد شد.

بطوش خاطرنشان کرد: اکثریت ایزدی ها مخالف تلاش برای تحمیل اراده بر ایزدی ها و همچنین نابود کردن هویت و کشاندن آنها به فتنه و نزاع به دلیل دخالت های کردها در امور داخلی شان هستند.

دبیرکل حزب ترقی ایزدی ها، تأکید کرد: انتخاب مرجع عالی ایزدی ها، یک موضوع داخلی است. اما حزب دمکرات تلاش می کند ایزدی ها را دچار تفرقه و فتنه بزرگی کند و ما نسبت به این موضوع هشدار می دهیم.

یادآور می شود سعید بطوش پیشتر نیز اعلام کرده بود انتخاب مرجع عالی ایزدی ها باید با توافق عشایر و شخصیت های دینی ایزدی انجام گیرد نه با تک روی و اصرار حزب دمکرات کردستان.

بطوش همچنین گفته بود: ایزدی ها دارای دین، قومیت و زبان مستقلی هستند و هیچ ارتباطی با اقلیم کردستان ندارند و باید تلاش های کردها برای محو هویت ایزدی ها متوقف شود.

وی خاطرنشان کرده بود: حازم بک امیر ایزدی ها که مقیم اقلیم کردستان است به صورت تک روانه تصمیماتی اتخاذ می کند و ما اجازه این تکروی را نخواهیم داد.

یادآور می شود "خرتو حجی اسماعیل" مشهور به "بابا شیخ" پدر معنوی ایزدی های عراق و جهان اول اکتبر سال جاری میلادی در سن 87 سالگی در اربیل از دنیا رفت و شیخ علی بک به عنوان بالاترین مرجع دینی ایزدی های عراق و دنیا تعیین شد.

کد خبر 971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha