هتل و تله کابین منطقه خوشاکو ارومیه کلنگ زنی شد

عملیات اجرایی هتل و تله کابین منطقه خوشاکوی ارومیه با اعتبار ٣ هزار و ١٠٠ میلیارد ریال با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.

به گزارش کردپرس، حجم سرمایه گذاری این طرح بیش از ٣هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده و زیربنای اجرای آن، ۴۷۰ مترمربع در نظر گرفته شده است. همچنین زیربنای هتل این مجموعه ۴۷۰ متر مربع و ظرفیت هتل ۷۰ نفر بوده و ۳۷ واحد اتاق و سوئیت دارد.

طول خط تله کابین نیز از سرو تا اشنویه و حدود یک هزار و ۳۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این آیین، آذربایجان غربی را استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های بالا عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی در ادامه و در جریان بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده، اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

سال گذشته میزان صادرات صنایع‌دستی آذربایجان غربی به ۱۷.۵ میلیون دلار رسید

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

کد خبر 2769982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha