آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر، سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مردم قدرشناس کردستان، احترام خاصی برای مشاهیر و نامداران عرصه های مختلف فرهنگی و هنری قائلند که جزو میراث ماندگار گذشتگان این سرزمین محسوب می‌شوند.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی روز جمعه در مراسم بزرگداشت امیرنظام گروسی امیرِ خوشنویس فرهنگ و هنر در شهر بیجار اظهار کرد: تجلیل و قدردانی از خدمات و آثار این مشاهیر، زمینه اعتلای فرهنگی و هنری را فراهم می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه آشنایی با مشاهیر و معارف فرهنگ و هنر، سهمی ارزنده در هویت بخشی جامعه ایفا می‌کند، برگزاری بزرگداشت امیرنظام گروسی از مشاهیر و نامداران بزرگ را در همین راستا قلمداد کرد.

وی عنوان کرد: در مواجهه با جهانی‌سازی حفظ هویت فرهنگی و هنری، برگزاری این بزرگداشت‌ها و قدردانی از خدمات آنها، نشان از درک و اخلاق زیبای اسلامی مردمان این سرزمین را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: نامگذاری کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان، نشان از غنای فرهنگی این خطه از میهن اسلامی دارد.

وی با اشاره به شخصیت و هویت ماندگار امیرنظام گروسی گفت: این شخصیت برجسته با وجود سفر به اروپا، هیچ وقت مجذوب ظواهر این فرهنگ نشد و در بازگشت به کشور، به ترویج فرهنگ زیبای ایرانی و ایجاد خط تحریر ایران پرداخت.

دریایی در ادامه با اشاره به بارش برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته اظهار کرد: از جمله خصیصه‌های برنامه‌ها و رویدادهای سال گذشته تمرکززدایی و عدم نگاه کاریکاتوری به عرصه فرهنگ و هنر بوده است.

وی برگزاری همایش مستوره اردلان و بزرگداشت سارو بیرو بانه ای و ملاعبدالله باشماقی در شهرستان دهگلان را از دیگر بزرگداشت‌های پیش بینی شده برای امسال اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما در ایران شاهد برپایی کارناوال‌های شادی و سرور و دارای امنیت پایدار در منطقه هستیم که این مهم به برکت خون شهدای گرانقدر و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی است، اما درغزه شهر امام شافعی کارناوال‌ها و سمفونی توپ و تانک وکشتار کودکان از سوی استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی در جریان است.

کد خبر 2770097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha