تاثیر منفی حملات ترکیه بر روابط آمریکا با کردهای سوریه

سرویس جهان- بازرس کل وزارت دفاع آمریکا گفته است ادامه حملات ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، روابط کردها با آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش را به چالش کشیده است.

به گزارش کردپرس، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در گزارش چهار ماهه اول سال 2024 خود از عمملیات ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه، از تشدید حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه و تاثیر آن بر روابط کردها با آمریکا خبر داده است.

بر اساس این گزارش، حملات مداوم ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باعث کشته شدن تعدادی از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها شده و این مسئله توانایی نیروهای کرد در برخورد با داعش را به چالش کشیده است.

بازرس وزارت دفاع آمریکا همچنین هشدار داده است ادامه حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه روابط آنها با آمریکا را نیز به چالش کشیده است زیرا کردها اعتراض کرده اند که چرا آمریکا ترکیه را برای توقف حملات این کشور در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه تحت فشار قرار نداده است.

گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین حاکی از بوجود آمدن چالش های جدی برای نیروهای کرد سوریه است زیرا نیروهای دموکراتیک سوریه از چند جبهه هدف حملات نظامی قرار گرفته اند. بر اساس این گزارش، در کنار ادامه حملات ترکیه به کردها، جنگجویان داعش و نیروهای قبایل عرب در شرق استان دیرالزور نیز به حملات خود علیه نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه داده و این نبرد توانایی نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را برای مقابله با داعش تحت تاثیر قرار داده است.

بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در عین حال از خطر هجوم هسته های مخفی داعش به زندان ها و کمپ های تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده و هشدار داده است ادامه حملات چندجانبه به نیروهای کرد سوریه ممکن است توانایی تمرکز نیروهای کرد بر مبارزه با داعش را تحت تاثیر قرار دهد.

پنتاگون در این گزارش همچنین به ادامه حمایت آمریکا از نیروهای کرد سوریه در حوزه آموزش و تجهیز نیروهای کرد تاکید کرده است.

کد خبر 2770106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha