اسماعیل هنیه، وزیر خارجه را در جریان پاسخ حماس به طرح آتش بس غزه قرار داد

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی- حماس در تماس تلفنی با د حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، او را در جریان پاسخ حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه قرار داد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل هنیه در این تماس تلفنی بر موضع حماس در ایستادگی بر احقاق حقوق ملت فلسطین برای هر توافق سیاسی تاکید کرد. 

اسماعیل هنیه گفت: « ما پاسخ حماس به طرح پیشنهادی مصر و قطر را برای توقف حملات رژیم اسراییل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و سایر شروط خود ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است.»
هنیه تاکید کرد: «ما در نیات خود صادق هستیم.» 

دکتر امیرعبداللهیان نیز ضمن تجلیل از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی در جنگ و نسل کشی علیه غزه در هفت ماه گذشته، گزارشی از تحرکات دیپلماتیک اخیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت در مجامع بین‌المللی از جمله حضور فعال در پانزدهمین اجلاس  سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گامبیا ارایه نمود. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از طرح ارایه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، تبادل اسرا، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسراییلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ  اعلام کرد. 

کد خبر 2770217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha