۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
سیلاب در معابر شهری مهاباد جاری شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: دیروز با شروع بارش باران وآبگرفتگی معابر مهاباد، سیلاب وارد تعداد زیادی از واحدهای مسکونی و تجاری در این شهر شد و ماموران آتش نشانی آب ۱۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

به گزارش کردپرس، سردار فداکار مکری در این باره افزود: شهروندان در مواقع بارش رگبار باران باید به مسئله تخلیه آب از آبراه ها توجه داشته باشند و تا آب جمع نشود و وارد خانه ها نشود.

او از شهروندان خواست در صورت ورود آب به منازل و مغازه‌ها برای کاهش خسارت با تماس با شماره تلفن گویای ۱۲۵ به ماموران آتش نشانی اطلاع دهند.

روز گذشته بارش باران و تگرگ در مهاباد موجب آبگرفتگی معابر و وارد شدن آب به برخی واحدهای مسکونی و مغازه‌ها، بازارچه و تاناکورای این شهر شد.

با تقویت سامانه بارشی در منطقه، بارش باران و تگرگ شهر مهاباد را فراگرفت و در مدت ۱۰ دقیقه ۱۲ میلی‌متر بارندگی در این شهر ثبت شد و باعث آبگرفتگی معابر و خیابان های این شهر و حتی وارد شدن آب به داخل منازل و مغازه‌ها در برخی محلات این شهر از جمله محله های ترمینال قدیم، صدا وسیما و میدان شهرداری و میدان ملا خلیل شد.

در فاصله زمانی کوتاهی آب علاوه بر پرکردن آبراه ها، در بسیاری از مناطق بر روی خیابان و حتی پیاده روها جاری شد و سیلاب حجم زیادی از گِل و لای و سنگ را بر روی خیابان های این شهر به جای گذاشت و در برخی محلات حجم آب زیادی وارد خانه ها شده بود و ماموران آتش نشانی برای تخلیه آب به این مناطق اعزام شدند.

گفتنی است؛ مشکل آبگرفتگی معابر در مهاباد یک مشکل دیرینه است و هر بار علیرغم هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی، طی بارش های سیل آسا برخی مناطق منازل، مغازه ها و معابر شهری مهاباد و به ویژه بازارچه ساحلی تاناکورا دچار آبگرفتگی می شوند و عبور و مرور و تردد برای شهروندان با مشکلاتی چند همراه می شود.

کد خبر 2770237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha