درخواست از آمریکا برای ورود به روند صلح میان کردها و دولت ترکیه

سرویس جهان- رئیس مشترک کنگره میهنی کردستان یا KNK که با مقامات آمریکایی دیدار کرده است، می گوید از دولت بایدن خواسته است دولت ترکیه را برای توقف حمله به کردها و نیز ازسرگیری روند آشتی در ترکیه تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، هیئتی از کنگره میهنی کردستان یا KNK اخیرا به آمریکا رفته و با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کرده اند. احمد کاراموش، رئیس مشترک KNK در مصاحبه با شبکه خبری دولتی آمریکا گفته است هدف از سفر این هیئت به آمریکا بررسی مسئله کردها و نقش آمریکا در این موضوع بوده است.

رئییس مشترک KNK با محکوم کردن حملات ترکیه به مناطق کردنشین در عراق و سوریه، خواستار مداخله آمریکا برای متوقف کردن این حملات شد.

او تاکید کرد که حل مسئله کردها به ثبات در خاورمیانه کمک می کند.

رئیس مشترک این نهاد کردی نزدیک به پ.ک.ک، با اشاره به همپیمانی آمریکا با نیروهای کرد سوریه در نبرد مشترک با داعش، به نگرانی  کردهای سوریه از سکوت آمریکا در برابر حملات ترکیه شمال شرق سوریه اشاره کرد.

احمد کاراموش درباره اهداف سفر هیئت KNK به آمریکا و دیدار با مقامات آمریکایی گفت: خواستار مداخله آمریکا برای توقف حملات ترکیه به کردها و ایفای نقش این کشور در ازسرگیری مذاکرات صلح میان کردها و دولت ترکیه شدیم.

کد خبر 2770292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha