هاکان فیدان: درصورت تداوم رابطه اتحادیه میهنی کردستان با PKK اقدامات لازم را انجام خواهیم داد

سرویس ترکیه - هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه اتحادیه میهنی کردستان را تهدید کرد که در صورت تداوم رابطه با PKK ترکیه حق خود را برای حمله به سلیمانیه محفوظ می دارد.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی اتحادیه میهنی کردستان (YNK) را تهدید کرد که در صورت داشتن ارتباط با حزب کارگران کردستان (PKK) حق خود را برای حمله به نه تنها بخش های حومه ای بلکه مناطق شهری سلیمانیه نیز محفوظ می داند.

هاکان فیدان در گفتگو با شبکه خبری NTV یکی از رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه، به بررسی ها موضوعات مختلفی پرداخت که یکی از مهمترین آنها مبارزه با نیروهای PKK در اقلیم کردستان عراق بود.

فیدان در این گفتگوی طولانی که یک ساعت به طول انجامید و دارای بخش های مختلفی بود، با تکرار این که کشورش چشمداشتی به خاک سرزمین های همسایه ندارد و نمی خواهد که برخوردش با تروریسم سبب ایجاد سوء تفاهم در روابط میان همسایگی شود، گفت که هدف ترکیه از عملیات فرامرزی تنها تعهد به «ریشه‌کن کردن تروریسم در سرچشمه های آن» است.

هاکان فیدان: درصورت تداوم رابطه اتحادیه میهنی کردستان با PKK اقدامات لازم را انجام خواهیم داد

او در بخش هایی از سخنان خود مدعی رابطه آشکار اتحادیه میهنی کردستان با PKK شد و گفت: «ما مدت ها است از رابطه میان YNK و PKK خبر داریم. به ویژه من از زمانی که رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) بودم بر روی این موضوع تحقیق می کردم.»

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان این که عراق از جهت سیاسی به بغداد، اربیل و سلیمانیه تقسیم شده است، گفت: «ما آشکارا با سلیمانیه صحبت می کنیم. جلساتی پشت درهای بسته تشکیل شده است. زیرا همانطور که قبلاً گفتم سلیمانیه یک شهر باستانی است. سلیمانیه، موصل، کرکوک، اربیل و زاخو از دوره عثمانی به این سو، همیشه بخشی از (سرزمین های) ما بوده اند. ما همیشه بخشی از آنها بوده ایم، سلیمانیه بسیاری از افراد مذهبی و علما را وارد جهان اسلام کرده و حقیقتا جای مبارکی است.»

هاکان فیدان: درصورت تداوم رابطه اتحادیه میهنی کردستان با PKK اقدامات لازم را انجام خواهیم داد

فیدان با بیان این که «افتادن ویروسی مانند PKK به جان سلیمانیه رخدادی تلخ است»، گفت: «ما رُک هستیم. برای کسی تله نمی گذاریم و با کسی بازی نمی کنیم. این آدم ها (PKK) بد هستند. شما نیازی ندارید به همکاری با آنها. ما می خواهیم رابطه خوبی با شما داشته باشیم نه رابطه بد. از حمایت PKK دست بردارید. باشد، ما خودمان کار جنگ را پیش می بریم. اما شما بین خوتان با این ها فاصله بگذارید و اجازه ندهید وارد شهرهایتان شوند. اجازه ندهید از فرودگاه و بیمارستان هایتان استفاده کنند. در غیر این صورت عملیات "جراحی" ما ادامه پیدا خواهد کرد. هم مناطق حومه ای را خواهیم زد هم مرکز شهر را. البته بدون آسیب زدن به مردم غیر نظامی که این هم یکی از تخصص های ما است. ما نمی خواهیم به شما آسیب بزنیم اما وقتی که می بینیم با PKK رابطه دارید ما هم مجبوریم که در برابر شما یک کاری بکنیم. چون همانطوری که شما هم می دانید این سازمان، علیه ما تشکیل شده است. بنا بر این نه تنها این سازمان هدف ما است بلکه برای ما ممکن نیست که با کسی که به این سازمان کمک می کند جوری رفتار کنیم که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است. ما دولت بزرگی هستیم که برای خودمان امکانات و تشکیلات زیادی داریم و در صورت لزوم کاری که باید را انجام خواهیم داد.»

کد خبر 2770592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha