برای تصویب تعطیلی سالروز بمباران شیمیایی حلبچه؛ جنبش نسل نو طوماری را به پارلمان ارائه کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق طوماری را منتشر کرد که در آن آمده است؛ از هرسه کمیسیون حقوق، فرهنگ و اوقاف درخواست می‌کنند تاریخ 16 مارس را به منظور گرامیداشت یاد قربانیان شیمیایی و نسل کشی حلبچه، تعطیل رسمی اعلام کنند.

آریان تاوگُزی، نماینده فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق، طوماری را به کمیسیون حقوق، کمیسیون فرهنگ و گردشگری و همچنین کمیسیون اوقاف ارائه کرد که در آن خواستار تصویب تعطیلی سالروز بمباران شیمیایی حلیچه (16 مارس) شده است.

در طومار جنبش نسل نو اشاره شده که در 16 مارس سال 1988، شهر حلبچه از سوی رژیم سابق عراق هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت، در پی آن بیش از 5 هزار نفر هزار جان باختند و هنوز هم هزاران نفر از عواقب این بمباران شیمیایی رنج می‌برند.

همچنین تصریح شده که "مهم است تاریخ 16 مارس را تعطیل رسمی اعلام کنند تا نسل های آینده این رویداد را درک کنند و اطمینان داشته باشند که حق قربانیان محفوظ خواهد بود".

گفته شده که آنها پیشنهاد کرده‌اند تاریخ 16 مارس را به منظور بزرگداشت یاد قربانیان حمله شیمیایی و نسل کشی حلبچه تعطیل رسمی ملی اعلام کنند.

کد خبر 2770699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha