مناطق ازاد تجاری تیغ دولبه

سرویس ایران-نماینده کردستان گفت:اگر لایحه مناطق آزاد و تجاری در مجلس تصویب شد، باید مدیریت آن برعهده یک فرد بومی باشد تا تبدیل به خلوتگاه دلالان نشود.

سید احسن علوی در گفتگو با کردپرس،با اشاره به آخرین وضعیت لایحه مناطق آزاد و تجاری بانه-مریوان، اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری بانه- مریوان میتواند هم خوب و هم بد باشد ولی برای استان کردستان که صادارت ندارد و بالغ بر 150 هزار بیکار دارد موقعیت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه بحث منطقه آزاد تجاری بانه-مریوان فرصت خوبی برای اشتغال است، عنوان کرد: مدیریت منطقه آزاد تجاری بانه-مریوان باید برعهده یک فرد بومی باشد و از اینکه خلوتگاه دلالان باشد باید خود داری شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری باید برای مردم کردستان سود دهی داشته باشد، اذعان کرد: سود این مناطق باید به تمام استان کردستان بازگردد نه تنها قشر خاصی از این موقعیت سود ببرند.

علوی تصریح کرد: برای ایجاد این مهم باید زیرساخت ها آماده باشد و تشویق های برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در نظر گرفته شود تا با این رویکرد ما بتوانیم از ایجاد منطقه آزاد تجاری نتیجه خوب بگیریم.

وی در خصوص نشریات استان کردستان در ادامه گفت: متاسفانه نشریات استان کردستان مظلوم مانده اند و نتوانسته اند پل ارتباطی خوبی باشند.

نماینده سنندج، دیواندره، کامیاران در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در نشریات محلی خوب نیست، اظهار کرد: مطبوعات کردستان مستقل نیست و برای اینکه استقلال پیدا کنند باید اسپانسر جذب کنند.

علوی در پایان یادآور شد: اگر نشریات در استان کردستان استقلال داشته باشند می توانند به درستی مسائل جامعه را تحلیل کنند.

کد خبر 47740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha