هشدار رئیس اداره بهزیستی نسبت به افزایش آسیب های اجتماعی و روانی در شهرستان سقز

سرویس کردستان- رئیس اداره بهزیستی شهرستان سقز گفت: بر نحوه تقسیم خدمات و کمک های یارانه ای به مراکز مددکاری و تحت پوشش این نهاد کنترل و نظارت می شود.

رحمان حکیمی صبخح امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران شهرستان سقز در پاسخ به سوالات مطرح شده درخصوص مطرح شدن شائباتی درخصوص نحوه تقسیم عادلانه یارانه بین مراکز تحت پوشش و نظارت و کنترل بر تعداد پرونده های تشکیل شده در این خصوص، گفت: پرونده های تشکیل شده در این مراکز بصورت کارشناسی بررسی و پایش می شوند، از افراد و خانواده های آنان تحقیق می شود و علاوه بر آن واحدهای بازرسی و حراست نیز بصورت غیرمحسوس مساله را کنترل می نمایند.

مشکلات جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان حرفه ای

وی در بخش دیگری از این نشست درخصوص وضعیت جمع اوری معتادان تجاهر، متکدیان حرفه ای و کودکان کار و آسیب دیده، بیان کرد: جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر بصورت کار جمعی و متشکل از چند اداره صورت می گیرد، که پیوسته پیگیری می شود، اما متاسفانه دارای برخی کمبودها، مشکلات و ناهماهنگی در این حوزه هستیم، طبق قانون ما تنها 3 ماه می توانیم معتادان را در کمپ ها نگهداری کنیم و بعد از آزاد شدن ممکن است مجدداً به کارتن خوابی و یا حضور در محافل عمومی روی بیاورند.

حکیمی افزود: 2 کمپ درمان و 2 مرکز کاهش آسیب اعتیاد هم در این راستا راه اندازی و فعالیت دارند

وی یادآور شد: در برخی موارد عدم هماهنگی بین نهادها، کمبود امکانات و عدم حمایت مردم جهت معرفی و شناسایی محافل و پاتوق ها معتادان متجاهر در کاهش موفقیت های این حوزه موثر هستند.

دلایل لغو برنامه ژیوار

رئیس اداره بهزیستی درخصوص لغو برنامه سخنرانی انجمن ژیوار سقز گفت: انجمن های تحت پوشش این اداره دارای اساسنامه و موضوع فعالیت هستند و برای اجرای برنامه ها باید مجوزهای لازم را اخذ کنند، درخصوص برنامه انجمن ژیوار، چون سخنران خارجی بوده و متناسب با موضوع فعالیت انجمن نبوده و اقدامی جهت اخذ مجوز از نهادهای مرتبط نکرده بودند، لذا برنامه برگزار نشد.

فعالیت بهزیستی در 4 حوزه مختلف

رحمان حکیمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های اداره بهزیستی در حوزه های توانبخشی، پیشگیری، فرهنگی- اجتماعی و مشارکت های مردمی اشاره و گفت: در شهرستان سقز 5163 معلول شناسایی شده اند که 1096 نفر از آنان مستمری بگیر بوده و در حوزه اجتماعی نیز (زنان سرپرست خانوار، چند قلو و...) نیز 351 نفر از این اداره مستمری می گیرند.

فعالیت 12 انجمن مدنی و مراکز سلامت روان

وی همچنین خاطرنشان ساخت: 12 انجمن مردمی و توانبخشی و 77 مهد کودک تحت مظر این اداره مشغول فعالیت هستند.

رحمان حکیمی روند برخی آسیب های اجتماعی و روانی را در جامعه در حال افزایش بیان و گفت: تقویت اطلاع رسانی و پیشگیری از این آسیب ها، راه اندازی مراکز سلامت روان در حاشیه شهر و چند روستا از جمله ایرانخواه، گلتپه و سرا از دیگر برنامه های این اداره است.

وی گفت: قبلاً نیز در صاحب این مرکز راه اندازی شده است.

گفتنی است این نشست برای اولین بار توسط روابط عمومی این اداره و به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

کد خبر 63113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha