نگرانی از کاهش مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات پارلمان کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان در پی نگرانی از کاهش مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات پارلمان کردستان، مهلت ثبت نام و صدور کارت شرکت در رأی دهی را تمدید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، هاندرین محمد رئیس کمیسیون عالی انتخابات و رفراندوم اقلیم کردستان، اعلام کرد که مدت زمان قانونی ثبت نام و صدور کارت شرکت در رأی دهی انتخابات دوره پنجم پارلمان کردستان، که امروز پنج شنبه به پایان رسیده، به مدت یک هفته دیگر تمدید می شود.

این اقدام به دلیل کاهش مشارکت مردم در این انتخابات بوده و گفته می شود که از یک میلیون و 150 هزار تن از رأی‌دهندگان سلیمانیه، فقط 30 هزار نفر برای دریافت کارت رأی دهی خود اقدام کرده اند و کمیسیون و احزاب و جریان های اقلیم از کاهش مشارکت مردم در انتخابات نگران هستند.

از سوی دیگر مسئولین کمیسیون انتخابات، امروز همایشی را در شهر اربیل با روحانیون اقلیم برگزار کرده و خواهان تشویق مردم و رأی‌دهندگان به شرکت در انتخابات، از سوی روحانیون اقلیم شدند.

وزارت اوقاف و امور آیینی و مذهبی اقلیم نیز اعلام کرده که روحانیون اقلیم حق حمایت از حزب و اشخاص خاص در این انتخابات را ندارند.

سایت شارپرس گزارش داده که میزان مشارکت مردم در روند ثبت نام برای شرکت در انتخابات در استان های اقلیم کردستان تاکنون فقط 30درصد بوده است.

کد خبر 74491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha