مقتدی صدر: همسایگان، دوستان عراق هستند نه سروران آن

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان صدر ضمن تاکید بر مخالفت خود با انتصاب وزرای دفاع و کشور غیر مستقل در دولت جدید عراق، به نخست وزیر پیشنهاد کرد نامزدهای تصدی وزارتخانه های باقی مانده کابینه به استثنای دو وزارتخانه مذکور را معرفی کند.

به گزارش کردپرس، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در پیامی در حساب کاربری خود تاکید کرد که برای حفظ کرامت، استقلال و عزت عراق و تبدیل آن به یک کشور دارای تصمیم مستقل از داخل مرزها و نه از خارج آن، انتصاب وزرای دفاع و کشور غیر مستقل در دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید این کشور را نمی پذیرد.

صدر ضمن تاکید بر این که به دنبال رهایی ملت عراق و عزت و کرامت کشورش می باشد در حالی که دیگران وی را به محاصصه و سهمیه بندی، فساد و فروش کشور فرا مى خوانند، خاطر نشان ساخت که خواهان چیزی جز اصلاح در حد توان خود نبوده و بدون لطف خداوند و کمک مردم نیز در این راه به موفقیت نمی رسد.

رهبر جریان صدر با بیان این که طرف های خواهان اجرای سیستم محاصصه و مخالف طرح عدم انتصاب افراد ناکام تجربه شده با یکدیگر متحد شدند تا چهره های عبوس و فاسد را بار دیگر به مناصب مهم دولتی بازگردانند، تاکید کرد که آیت الله العظمی سید علی سیستانی و ملت عراق مخالف انتصاب چنین افرادی هستند.

صدر ضمن تاکید بر این که وی عامل تاخیر در فرآیند تکمیل کابینه دولت جدید عراق نیست باعث تاخیر در اجرای نقشه های جریان های مذکور شده، اعلام کرد که برای حفظ کرامت، استقلال و عزت این کشور و تبدیل آن به یک کشور دارای تصمیم گیری مستقل از داخل مرزهای خود و نه از خارج آن، با انتصاب وزرای دفاع و کشور غیر مستقل مخالفت می کند.

رهبر جریان صدر همچنین به نخست وزیر جدید عراق پیشنهاد داد که نامزدهای تصدی وزارتخانه های باقی مانده کابینه خود به استثنای وزارتخانه های دفاع و کشور را به پارلمان معرفی کند و برای این دو وزارتخانه نیز راه نامزدی افراد از سوی فرماندهان عامل آزادسازی مناطق مختلف از دست گروه تروریستی داعش را باز بگذارد بدون آن که هیچ فراکسیون، حزب و جهت دیگری در این مسئله دخالت کنند.

صدر در پایان نیز خاطر نشان ساخت که کشورهای همسایه، دوستان عراق هستند نه سروران آن و برای تاکید بر لزوم تصمیم گیری بدون دخالت دیگران نیز از هشتگ "تصمیم ما عراقی است" استفاد کرد.

کد خبر 100661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha