دانشگاه آرتوکلو را ما در استان ماردین تأسیس کردیم

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در میتینگ انتخاباتی در شهر کردنشین سرت عنوان کرد: دانشگاه آرتوکلو را ما در استان ماردین تأسیس کردیم.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در راستای میتینگ های انتخاباتی حزب عدالت و توسعه (AKP) به استان کردنشین سرت سفر کرده است در اظهاراتی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان های کردنشین ترکیه در طول حاکمیت AKP در ترکیه گفت: تنها در استان ماردین در 17 سال گذشته 28 کوادریلیون لیر سرمایه گذاری انجام داده ایم. دانشگاه آرتوکلو را ما در استان ماردین تأسیس کردیم. هیچ کدام از این ها با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که از تروریست ها حمایت می کند امکان پذیر نبود. این ها در طول دوران حاکمیت خود در شهرداری های این مناطق هیچ خدمتی ارائه نکرده اند. ولی بعد از آن که برای شهرداری ها قیم تعیین شد، همه دیدند چهره ماردین چگونه تغییر کرد. این شهرداری های HDP بودند که در حمایت از گروه های تروریستی در شهر گودال حفر کرده و خندق درست کردند.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: گروه تروریستی تجزیه طلب از 1984 دست به عملیات های تروریستی در این کشور می زند. اینان به ملت ترکیه و کشورمان به خصوص برادران کرد من آسیب زده اند. در طول عملیات های خندق 240 کیلومتر را تخریب کرده بودند. این ما بودیم که خیابان ها و جاده ها را بازسازی کردیم. مناطقی را که گروه تروریستی آن را به ویرانه تبدیل کرده بودند بار دیگر سرپا کردیم. اکنون نیز ماردین را با قطار سریع السیر به آنکارا و استانبول وصل خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 106821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha