ما با حمایت از YPG برای ترکیه مشکل ایجاد کردیم

سرویس جهان- سناتور لیندسی گراهام عامل اختلافات کنونی میان ترکیه و آمریکا را حمایت واشنگتن از نیروهای کرد سوریه موسوم به YPG دانسته است.

به گزارش کردپرس، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی مهم ترین دلیل اختلافات کنونی میان ترکیه و آمریکا را حمایت از نیروهای کرد سوریه در مبارزه با داعش دانسته و بر لزوم حل هرچه زودتر اختلافات میان آمریکا و ترکیه تاکید کرد.

لیندسی گراهام به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ترکیه متحد استراتژیک آمریکا است. ما با (حمایت از) YPG کرد، که از نظر ترکیه یک سازمان تروریستی محسوب می شود برای ترکیه مشکل ایجاد کردیم.

با این حال وی تاکید کرد که ترکیه با خرید سیستم دفاعی اس 400 از روسیه به رابطه آنکارا و واشنگتن لطمه زده و اگر این سیستم را که اکنون وارد ترکیه کرده فعال کند، رابطه میان ترکیه و آمریکا دچار تنش بیشتری خواهد شد. گراهام ابراز امیدواری کرد که سیستم جایگزینی برای اس 400 روسی انتخاب شود.

سناتور نزدیک به دونالد ترامپ تاکید کرد که کشورش به ترکیه برای ایجاد ثبات در سوریه نیاز دارد. آمریکا در اعتراض به خرید سیستم دفاعی اس 400 از روسیه، ترکیه را تحریم کرده و این کشور را از برنامه تولید جنگنده اف 35 کنار گذاشته است. آمریکا فروش این نوع جنگنده به ترکیه را معلق کرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 148020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha