ابراز نگرانی عبدالمهدی از پروازهای بدون مجوز نزدیک مناطق نظامی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نحست وزیر مستعفی عراق تاکید کرد که دولت گزارش های حاکی از پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی در این کشور را با نگرانی دنبال می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور در عراق صبح امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر این که اقدامات غیر قانونی در حمله به پایگاه های نظامی این کشور یا نمایندگی های خارجی، هدف قرار دادن حاکمیت عراق می باشد، اعلام کرد که دولت تحت رهبری وی با نگرانی اطلاعات مربوط به وجود پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی را پیگیری می کند.

در بیانیه عبدالمهدی در این باره آمده است: اقدامات غیر قانونی در هدف قرار دادن پایگاه های نظامی عراقی یا نمایندگی های خارجی، هدف قرار دادن حاکمیت عراق و تعرض به کشور است؛ ما برای تعقیب عاملان و جلوگیری از انجام چنین کارهایی از سوی آنها، همه تدابیر ممکن را اتخاذ می کنیم.

نخست وزیر مستعفی عراق در بیانیه خود همچنین آورده است: اطلاعاتی که نیروهای ما درباره وجود پروازهای بدون مجوز در نزدیکی مناطق نظامی رصد می کنند را با نگرانی دنبال می کنیم.

عبدالمهدی در ادامه نیز ضمن هشدار نسبت به پیامدهای انجام اقدامات جنگی متقابل محکوم و بدون مجوز هشدار داده و افزود: انجام اقدامات جنگی بدون مجوز، تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت و منافع عالی کشور است.

نخست وزیر مستعفی عراق در پایان نیز انجام هر گونه حمله بدون موافقت دولت این کشور را خطرناک خوانده و ضمن تاکید بر این که تلاش ها باید در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش، گسترش امنیت و نظم، پشتیبانی از کشور و دولت و مقابله با اپیدمی نسل جدید ویروس کرونا باشد، خواهان توقف تخلفات و اقدامات انفرادی و احترام همگان به قوانین و حاکمیت عراق شد.

کد خبر 257805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha