سازمان بهداشت جهانی از ارائه آمار کرونا در سوریه به مدیریت خودگردان خودداری می کند

سرویس سوریه - کمیته سلامت مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای با اشاره به مثبت بودن آزمایش کرونای یک تن در قامیشلو بعد از مرگ وی و پناهنکاری سازمان بهداشت جهانی در این خصوص عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی از ارائه آمار کرونا در سوریه به مدیریت خودگردان خودداری می کند.

به گزارش کردپرس، کمیته سلامت مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای با اشاره به مثبت بودن آزمایش کرونای یک تن در قامیشلو بعد از مرگ وی و پناهنکاری سازمان بهداشت جهانی در این خصوص عنوان کرد: «سازمان بهداشت جهانی اطلاعات و جزئیات آمار ویروس کرونا و تلفات این ویروس در مناطق تحت کنترل دولت مرکزی سوریه را در اختیار ما قرار نمی دهد. بر اساس گزارشات به دست آمده یک بیمار 53 ساله مبتلا به ویروس کرونا از منطقه تحت کنترل دولت مرکزی سوریه در حسکه به بیمارستان وطنی قامیشلو منتقل شده است. آزمایشات صورت گرفته در بیمارستان وطنی به دمشق فرستاده شده و فرد مذکور در 2 آوریل 2020 در بیمارستان وطنی جان خود را از دست داده است. آزمایشات صورت گرفته بعد از مرگ بیمار ابتلا به ویروس کرونا را تأیید کرده است. سازمان بهداشت جهانی این اطلاعات را با ما در میان نگذاشته است».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، در ادامه این بیانیه آمده است: «مسئولیت شیوع ویروس کرونا در منطقه بر عهده دولت مرکزی سوریه و سازمان بهداشت جهانی خواهد بود که با آگاهی بر این که دولت مرکزی هیچ اطلاعاتی در خصوص آمار کرونا در اختیار مدیریت خودگردان قرار نمی دهد این سازمان نیز از ارائه اطلاعات به این مدیریت خودداری می کند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 269328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha