برنامه کنگره برای تجهیز نیروهای پیشمرگ به سیستم دفاع ضد هوایی

کنگره آمریکا با تصویب اصلاحیه ای قصد دارد دولت آمریکا را وادار کند نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را به سیستم دفاع هوایی مجهز کند.

کنگره آمریکا این هفته با تصویب اصلاحیه ای که از سوی نمایندگان جمهوریخواه ارائه شده بود، از تجهیز نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق به سیستم دفاع هوایی حمایت کرد.

در خصوص تصویب این اصلاحیه؛ دان بیکن، نماینده جمهوری خواه کنگره که بخشی از قانون بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2024 محسوب می شود،  گفت: این پیشنهاد به شدت از سوی جمهوریخواهان و دموکراتها مورد حمایت قرار گرفته است و دولت آمریکا را وادار می کند برای آموزش و تجهیز نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیز نیروهای امنیتی عراقی به سیستم دفاع هوایی برنامه ریزی کند. این برنامه برای مقابله با موشک، راکت و سیستم های خودران مانند پهپادها اجرا می شود.

جاناتان لرد، رئیس برنامه امنیتی خاورمیانه در اندیشکده نیوامریکن سکیوریتی در این باره گفت: اقلیم کردستان  به آمریکا برای در اختیار گرفتن این نوع سیستمها درخواست داده است.

مقامات آمریکایی ماه گذشته انتقال سیستم دفاع موشکی هیمارس به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را تاکید کرده اند. میدل ایست آی گفته است استقرار سیستم های دفاع هوایی در مناطق کردنشین عراق و سوریه برای حفاظت از نیروهای آمریکایی و کرد در مقابل حملات راکتی و پهپادی است.

کد خبر 2757381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha