اقدامات اخیر نیروهای کُرد در مخمور، یک اشتباه بزرگ بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان، با انتقاد ازاقدامات اخیر نیروهای کُرد به رهبری مسعود بارزانی در مخمور، این اقدامات را یک اشتباه بزرگ توصیف کرد.

 به گزارش کردپرس، محمودخوشناو در گفتگو با خبرگزاری «ارث نیوز» با اشتباه بزرگ خواندن اقدامات اخیر نیروهای کُرد در مناطقی از مخمورعلیه نیروهای ارتش عراق، گفت:این نیروهاباید با نیروهای امنیتی دولت فدرال به شیوه مختلفی تعامل می کردند و بهتربود طرفین به جای تشدید تنش با هم همکاری می کردند.

 محمودخوشناو افزود: مناطقی در مخمور دارای اهمیت مشترکی برای نیروهای کُرد و ارتش عراق هستندو گروههای تروریستی نیز درآنها به سر می برند، لذا مقامات دولتهای فدرال و اقلیم کردستان  باید به اقدامات امنیتی مشترکی، بدون تشدید تنش در این مناطق دست بزنند، زیرا جوانان کُرد و عراقی که  برای حفظ امنیت و ثبات کشور تلاش می کنند، قربانیان این تنش خواهند بود.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان، با بیان اینکه تصمیم اتخاذ شده در این زمینه اشتباه بوده و هر فردی که این تصمیم را اتخاذ کرده بود، بایدعواقب آن را متحمل شود، خاطرنشان کرد: پیش از این توافقنامه ای بین نیروهای دولت فدرال و طرف‌هایی که مناطق مرزی را در کوه قره جوغ  در اختیار داشتند، وجود داشته است و قرار نبود نیروهای حزب دمکرات کردستان وارد این منطقه شوند.

وی در پایان اظهارات خود، گفت: «آنچه در مخمور از نیروهای پیشمرگه 80  وابسته به حزب دمکرات کردستان دیدیم، تلاشی غیردقیق و نادرست بود.»

کد خبر 2762433

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha