یک مقام امنیتی: عراق بیش از ۷۷۰ نفر را از اردوگاه الهول سوریه تحویل گرفته است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یک مقام عراقی می گوید حدود ۲۰۰ خانواده از اردوگاه الهول سوریه که حدود ۵۰۰۰۰ نفر از جمله اعضای خانواده های داعش را در خود جای داده است، بازگردانده شده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، حدود ۱۰۰۰۰ نفر خارجی اهل ۶۰ کشور، از جمله بستگان جنگجویان داعش، در کمپ شلوغ الهول تحت کنترل کردهای سوریه در شمال شرقی این کشور ساکن هستند که پناهجویان را نیز در خود جای داده است.

یک مقام ارشد امنیتی عراق که نخواست نامش فاش شود گفت: ۱۹۲ خانواده یا ۷۷۶ نفر در آخرین تلاش ها برای بازگرداندن آنها به عراق بازگشته اند.

روز شنبه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که چندین اتوبوس حامل خانواده‌های عراقی اردوگاه الهول را که توسط مقامات کرد سوری اداره می‌شود، ترک کرده‌اند.

پس از ورود به عراق، مقامات عراقی کسانی را که از اردوگاه الهول برای هفته ها یا ماه ها بازگشته اند در یک مرکز روان درمانی در الجده، در جنوب موصل نگهداری می کنند، جایی که تحت بررسی های امنیتی قرار می گیرند.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در اوایل نوامبر سال جاری اعلام کرد که بیش از ۱۵۰۰ خانواده عراقی به جده انتقال داده شده اند.

الاعرجی گفت که از این تعداد حدود ۹۰۰ خانواده آزاد شده و اجازه بازگشت به خانه هایشان صادر شده است.

بازگشت اعضای خانواده‌های جنگجویان داعش جنجال‌هایی را در عراق به راه انداخته است، در حالی که در پایان سال ۲۰۱۷  جنگجویان داعش  کنترل  بخش مناطق وسیعی از کشور را به دست گرفتند.

روند بازگشت آنها با مخالفت ساکنان محلی عراقی روبرو شده است که نمی خواهند خانواده های داعش در میان آنها زندگی کنند.

اما بغداد به بازگرداندن شهروندان خود از اردوگاه الهول ادامه می دهد، سیاستی که توسط سازمان ملل و ایالات متحده مورد حمایت قرار می‌گیرد.

با وجود شکست، جنگجویان داعش به حملات خود علیه نیروهای امنیتی در عراق و سوریه ادامه می دهند.

کد خبر 2763170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha