دستگاه قضایی با خرید و فروش رأی قاطعانه برخورد می کند

سرویس ایلام - رئیس کل دادگستری استان ایلام در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان بر برخورد دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی خصوصا خرید و فروش رأی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علیمحمدی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو پایه اسلامیت و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه زدن به این دو پایه‌اند و اکنون در تلاشند تا با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رأی، مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: از هم اکنون تمهیدات لازم در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله خطوط ارتباطی، روشنایی، اطلاع‌رسانی شعب اخذ رأی و سایر موارد موردنیاز اندیشیده شود.

علیمحمدی تصریح کرد: خرید و فروش رأی از جمله آسیب‌های غیر قابل پذیرش انتخابات است که ضرورت دارد با توجیه و تذکر از آن پیشگیری شود و در صورت بروز، دستگاه قضایی با این جرم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پهنه شهرها باید پهنه تشویق به مشارکت در انتخابات باشد و کلیه برنامه ها و رویکردها باید در راستای تشویق به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تأکید کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه پیشگیرانه و ارشادی از بروز تخلفات و جرائم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کد خبر 2765978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha