نماینده میاندوآب غایب ترین نماینده مجلس در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- بر اساس آماری که سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر کرده برای مهدی عیسی زاده نماینده شهرستان میاندوآب بالاترین میزان غیبت و عدم مشارکت از جلسات مجلس و سیدسلمان ذاکر نماینده شهر ارومیه بیشترین میزان حضور و مشارکت در مجلس در بین نمایندگان استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، طبق آماری که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است از ١٢ نماینده استان آذربایجان غربی، ٩ نماینده در این سامانه ثبت نام کرده اند .

در این سامانه که به عملکرد نمایندگان بر اساس حضور و میزان مشارکت آنها در جلسات مجلس پرداخته است می توان از فعال ترین تا کم کارترین نمایندگان را با هم مقایسه کرد.

بر اساس آمار موجود، مهدی عیسی زاده نماینده شهرستان میاندوآب با  ۵۷ درصد عدم حضور بالاترین میزان غیبت از جلسات مجلس را در مقایسه با سایر نمایندگان استان داشته است و در مقابل سیدسلمان ذاکر نماینده شهر ارومیه با ٩٥ درصد حضور و پس از آن حسن همتی نماینده شهر تکاب و شاهین‌دژ با ٨٣ درصد و محمد علیپور نماینده شهر ماکو، چالدران، پلدشت و شوط با ۸۲ درصد حضور، بالاترین میزان حضور را داشته اند.

در خصوص میزان مشارکت در رای گیری ها در مجلس نیز سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه همچنا در رتبه اول قرار دارد و با یک هزار و ٧١١ مورد مشارکت در رای گیری بالاتر از همه قرار دارد.

در مقابل مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب که دارای بیشترین میزان غیبت در جلسات بود تنها در ٧٥٧ مورد رای گیری شرکت داشته است. پس از او نیز علی زنجانی نماینده نقده و اشنویه با ٩٢١ بار مشارکت در رای گیری کمترین میزان مشارکت را داشته است.

در این سامانه اما جلال محمودزاده نماینده مهاباد، انور حبیب زاده نماینده بوکان و عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره  ثبت نام نکرده اند.

هرچند میزان مشارکت و حضور این نمایندگان در مقایسه با سایر نمایندگان استان آذربایجان غربی مطلوب به نظر می رسد اما در تقابل با مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رتبه های پایین تری قرار دارند.

چنانچه به غیر از سیدسملان ذاکر نماینده ارومیه که با ۵.۵درصد غیبت در کل جلسات مجلس یازدهم در رده ۲۰۰ قرار گرفته است، روح الله حضرت پور با ۲۵.۶ درصد غیبت در رده ۹۲ و جلال زاده با ۳۴.۵درصد غیبت در رده ۵۰ جای گرفته اند.

در این آمار مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با ٥٧ درصد غیب در صدر جدول غایبین مجلس و در رتبه چهارم قرار دارد!

بر اساس سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ روح‌الله حضرت‌پورطلاتپه نماینده شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ۱۹۵۷ مورد عملکرد او ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۵ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۵ درصد نیز حضور نداشته‌اند. حضرت‌پورطلاتپه در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۶۳ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۰۹۳ رای موافق، ۱۹۸ رای مخالف و ۲۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۴۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

سیدسلمان ذاکر نماینده شهر ارومیه، در ۱۷۹۹ مورد عملکرد او ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۹۵ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۵ درصد نیز حضور نداشته‌اند. ذاکر در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۱۱ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۳۶۸ رای موافق، ۲۸۲ رای مخالف و ۲۲ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۳۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

یعقوب رضازاده نماینده شهر سلماس هم، در ۱۹۵۷ مورد عملکرد او ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۷ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۳ درصد نیز حضور نداشته‌اند. رضازاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۳۲۰ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۸۸۶ رای موافق، ۸۵ رای مخالف و ۱۶ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۳۳۳ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

 محمد علیپور نماینده شهر ماکو، چایپاره، پلدشت و شوط  در ۱۷۹۹ مورد عملکرد او ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیپور در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۷۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۰۵۲ رای موافق، ۲۶۵ رای مخالف و ۵۸ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۹۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

وحید جلال‌زاده نماینده شهر ارومیه نیز در ۱۷۹۹ مورد عملکرد او ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۹ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۱ درصد نیز حضور نداشته‌اند. جلال‌زاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۳۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۷۰۷ رای موافق، ۲۰۲ رای مخالف و ۷ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۳۲۱ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

کمال حسین‌پور نماینده شهر پیرانشهر و سردشت نیز  طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۹۵۷ مورد عملکردش ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۴ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۶ درصد نیز حضور نداشته‌اند. حسین‌پور در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۵۵ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۹۹۷ رای موافق، ۱۷۹ رای مخالف و ۷۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۰۹ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

حسن همتی نماینده شهر تکاب و شاهین‌دژ هم در ۱۴۸۹ مورد عملکردش به ثبت رسیده که بر همین اساس ایشان در ۸۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. همتی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۳۳ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۷۴۷ رای موافق، ۱۸۷ رای مخالف و ۲۴ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۷۵ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

علی زنجانی‌حسنلوئی نماینده شهر نقده و اشنویه هم در ۱۷۸۰ مورد عملکرد در ۵۲ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۴۸ درصد نیز حضور نداشته‌اند. زنجانی‌حسنلوئی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۹۲۱ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۶۰۰ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۲۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۱۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

مهدی عیسی‌زاده نماینده شهر میاندوآب نیز از ۱۷۸۰ مورد عملکرد در ۴۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۵۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. عیسی‌زاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۷۵۷ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۲۱۰ رای موافق، ۱۱۴ رای مخالف و ۱۰ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۴۲۳ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

کد خبر 2766533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha