طرح ملی مسطورا در ماه مبارک رمضان در کردستان اجرا می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرای طرح ملی مسطورا (سطر سطر زندگی با آیه ها) در سطح استان آغاز می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت‌الاسلام برومند رازیانی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: یکی از برنامه های اصلی ماه مبارک رمضان در سال جاری اجرای طرح مسطورا است که در طول ایام ماه مبارک در سطح کشور از جمله کردستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح در صدد است قرآن را در زندگی مردم جاری و ساری سازد، افزود: در طرح مسطورا تلاش می شود قرآن از طاقچه ها پایین آمده و به دل خانه ها بیاید و به گفتمان عمومی بین قشرهای مختلف مردم تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: این طرح‌ سه ساله است که آغاز آن از ماه مبارک رمضان بوده و در قالب آن ۳۰ آیه از آیات قران بر اساس سنن جزخوانی ماه رمضان و متناسب با گذشت هر روز از ماه مبارک، یک آیه از جزئی از قرآن قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام رازیانی ادامه داد: محتواهای خوبی در مورد این ۳۰ فراز قرآنی آمده است که در مجالس جزخوانی از این محتواها استفاده خواهد شد، ضمن اینکه برای هر قشری محتوای متناسب با آن قشر تدوین شده و حتی متن‌های ادبی و شعر و غیره نیز تولید محتوا شده است.

وی یادآور شد: در سطح ملی عزمی شکل گرفته که تمام دستگاه های فرهنگی پای کار بیایند و به برکت قرآن همگرایی صورت بگیرد که این آیات بیشتر شنیده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: شروع این طرح از سوی دستگاه های فرهنگی است اما در مجموع متولی آن یک دستگاه یا نهاد خاصی نیست و همه ما باید به طیف ها و گروه های قرانی کمک کرده و روند اجرای طرح را تسهیل کنیم.

حجت الاسلام رازیانی گفت: محافل جزخوانی های بزرگ در کشور پای این برنامه هستند و مسابقات ملی از این ۳۰ آیه به صورت روزانه از طریق شبکه های مختلف تلویزیونی در نظر گرفته شده و افراد از طریق سامانه های در نظر گرفته شده می توانند شرکت کنند.

وی حضور کاروان قرآنی در ۱۰ شهرستان استان، محافل جزخوانی قرآن کریم و برپایی سفره های افطاری وحدت و مقاومت را از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در استان عنوان کرد.

کد خبر 2768083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha