تعداد احزاب، ائتلاف و کاندیداهای مستقل انتخابات پارلمان کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیرکل دفتر امور احزاب و تشکیلات سیاسی در کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان آخرین اطلاعات از تعداد ائتلاف ها، احزاب و کاندیداهای مستقل را منتشر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری BMC، دکتر هیمان تحسین، مدیرکل دفتر امور احزاب و سازمانهای سیاسی در کمیسیون انتخابات طی بیانیەای اعلام کرد: «فرآیند ثبت نام احزاب و ائتلافها برای شرکت در انتخابات پارلمان کردستان به پایان رسیده است، اما درگاه ثبت نام کاندیدای احزاب، ائتلافها و کاندیداهای مستقل بسته نشده و تا هفته آینده ادامه خواهد داشت».

وی اشاره کرد: «در مجموع ۲۰ حزب، ۲ ائتلاف و ۶۲ کاندید مستقل برای شرکت در این فرایند ثبت نام شده‌اند که در حوزه های انتخاباتی پارلمان کردستان شرکت خواهند کرد».

از سوی دیگر، جمانه غلای، سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در بیانیەای اعلام کرد: «روز پنجشنبه ۲۰۲۴/۳/۱۴ آخرین مهلت ثبت نام ائتلاف های سیاسی بود کە مایل بە شرکت در انتخابات پارلمان کردستان بودند و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد».

اتحادیه میهنی کردستان نیز در انتخابات آتی پارلمان با یک لیست مستقل در هر چهار حوزه انتخابیه اقلیم کردستان شرکت خواهد کرد.

کد خبر 2768208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha